Gå til innhold

Hva legger dere i ordet "julemarsipan "

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tenker på julemarsipan tenker jeg på de julegrisene med og uten sjokolade på, marsipanstenger med sjokolade og de posene de selger med marsipan formet som julefigurer. Å selvsagt de marsipankulene vi triller ut selv å pynter med koditorfarge eller dypper i sjokolade.

Skrevet

Nidars julemaripan....ALLE sortene...hehe ;p

Julemarsipan er en tradisjon som går helt tilbake til da Nidar åpnet fabrikken i Trondheim i 1915. Fremdeles lager de marsipan etter den opprinnelige oppskriften, og nå som den gangen bruker de kun det fineste utvalg av råvarer.

Produksjonen av Julemarsipanen er en stolt og rik tradisjon for dem i Nidar, og Nidars fagfolk setter sin stolthet i å lage førsteklasses marsipan. Det setter vi nordmenn pris på. Hvert år spises det over 40 millioner figurer Julemarsipan til jul og i en undersøkelse sier faktisk halvparten av alle nordmenn at de elsker Julemarsipan!

Skrevet

JULEmarsipan. Det er noe jeg ikke vil høre noe som helst om før det næremer seg jul. Oktober er ALT for tidlig.

Men Nidar har alt jeg trenger av julemarsipan :)

Skrevet

Tenker på sånne grisar og marsipanpølser og sånt. Likar ingen form for marsipan, så sjølv om ordet høyres litt julekoseleg ut er det ikkje noko "godt" ord for meg.

Skrevet

Akkurat det samme som Lene =)

Jeg spiser kun griser, og bare uten sjokolade. Synes det blir fort kvalmt med marsipan.

Skrevet

Dere legger iallefall det samme som meg i det :)

Spurte nemlig noen I Norge om de kunne ta med litt julemarsipan ned hit til meg og da fikk jeg 3 ruller marsipan, altsaa vanlig marsipan .

Helt greit det og vi kommer til aa dyppe den i sjokolade ol selv saa jeg klager ikke, ble bare litt overrasket for for meg er julemarsipan Nidar Bergene.

Skrevet

Helt enig. Hadde jeg tatt med meg julemarsipan til noen hadde jeg ikke tatt med meg slike ruller med vanlig marsipan.. Men godt du kan bruke dem da:)

Jeg liker bare marsipan med sjokolade på. Ellers blir det for mye marsipan for meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...