Gå til innhold

A-Hus

You can call me Dårris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal føde på A-Hus i jan/feb, og lurer på hvordan dere andre som skal dit eller har vært der har blitt mottatt.

Hadde vært fint å høre hvordan fødsler der har vært, hvordan det er på barsel osv.

Har de mulighet for Far å overnatte? Er der internett-tilgang på rommene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tok ks på ahus i 06, ble tatt i mot med åpne armer. kjempe dyktige jordmødre/leger der. i 06 da jeg var der fikk jeg beskjed om at ingen fikk overnatte så sant det ikke var plass til det da det er mange som føder. er du heldig og kommer en dag det ikke er så mange som føder, har han så klart mulighet for det. jeg syntes det var helt utrolig å føde på ahus, du får masse støtte og hjelp der. skal også selv føde der denne gangen også. har 5uker igjen til termin.

Skrevet

Hei

Jeg fødte på A-hus for 12 dager siden og er strålende fornøyd med hele oppholdet fra jeg entret akuttmottaket til jeg dro fra barsel :-)

Kjempekoselige alle som vi møtte, følte meg godt ivaretatt helt fra første telefonsamtale midt på natten og til lillemor var født.

Fantastiske jordmødre, og hadde også en jordmostudent som også var helt super!

Var faktisk så fornøyd at jeg måtte sende dem en liten skryte og takke mail for at de tok så godt vare på oss :-)

Hadde en flott fødsel også......du kan lese fødselshistorien min her:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/140934109

Lykke til

Skrevet

Så bra!

Godt å høre at dere er fornøyde så langt!

Leste fødselshistorien Samsyn, Camilla og Therese, ser jo ut til å ha vært som en drøm;)

Jeg skal inn til samtale neste mandag, og skal finne ut om jeg skal ha KS eller ikke, så jeg er ganske spent.

Skrevet

Så godt å høre at dere er fornøyd! Jeg skal også føde der i januar, og er veldig spent. Så hvis det er flere som har erfaringer fra Ahus (både positive og negative) så kom gjerne med dem! :)

Skrevet

Så bra!

Jeg skal føde på Ahus, har termin om 5 dager. Var inne til kontroll på føde observasjon i går i forbindelse med mistanke om vannavgang,

Alle jeg møtte var superhyggelige. Og så er det jo så fint der! Mannen liker seg også veldig godt og er glad for at det er her lille prinsesse skal komme til verden.

Skrevet

Så bra at alle virker så fornøyde!

Prøver å holde denne oppe jeg, i tilfelle andre vil dele sine erfaringer :)

Skrevet

Vi fødte der i 2006, og skal inn i februar en gang også. Var veldig fornøyd i 2006, men er litt usikker på hvordan vi har blitt møtt der til nå. Fødte prematurt forrige gang ( uke 27) og min egen spesialist mener at jeg skal følges opp på ahus. Den mottagelsen jeg fikk der var kald og avvisende, og fikk beskjed begge ganger at jeg ikke måtte tenke på forrige fødsel/svangerskap - dette er et nytt! Får derfor ingen ekstra oppfølging, selv om barnet vi fikk sist veide over 300g mindre enn det skulle, samt at morkaken løsnet. Blir litt irritert, og lurer på om sparekniven sitter så tett på strupen at de velger å ikke følge opp saker som "ser" greie ut. Men vi håper på en positiv opplevelse og at barnet nå følger planen og blir født til termin. I 2006 var vi i allefall superfornøyde, hadde det ikke vært for utrolig dyktige helsepersonell ville vi ikke ha vært foreldre til en sprell levende og livsglad jente nå:) Og viktigst av alt - alle opplever møtet med sykehuset forskjellig - alt ettersom man har en grei kjemi med jordmor og en ok fødsel.

Skrevet

Jeg skal føde der i desember/januar, og har fått beskjed om at far ikke får overnatte dersom man har en normal fødsel. Jeg må ligge der i ca en uke fordi jeg blir satt i gang 3-4 uker før termin og har risikosvangerskap, så de lovte oss å få et familierom selvom de egentlig var stengt pga svineinfluensaen. Spurte egentlig ikke så mye om dette da det ikke angår meg, men de sa far kan være på besøk, men ikke overnatte.

Ellers er jeg super fornøyd med oppfølgingen jeg får derfra, føler meg veldig trygg og ivaretatt der, så jeg gleder meg til å føde der!

Skrevet

Jeg fødte på A-hus for 13 dager siden og vi fikk familierom, og barnefar fikk overnatte begge nettene om han ville :-)

Det er såklart ikke alle som kan få familierom, da de ikke har så mange av dem, men er det ledig så tror jeg ikke det er noe problem.

Jeg hadde en helt problemfri fødsel, men han fikk lov til å være der. Hørte aldri noe om at familierommene var stengt pga svineriet....

Det sto på et infoskriv at far egentlig bare kan overnatte 1 natt, men jeg har inntrykk av at de er villige til å fire litt på de reglene om de trengs :-)

Vi tok det ikke som en selvfølge men fikk beskjed om at han ikke trengte å reise hjem siste natten om han ikke ønsket det selv :-)

Skrevet

Da har jeg vært til samtale på sykehuset, og det gikk veldig fint.

Så langt så virker alt veldig bra. KS fikk jeg innvilget uten fnugg av problemer, så da er det bare å vente på den store dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...