Gå til innhold

Dere som har vært igjennom planlagt keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det?

Var det en grei opplevelse? Tok det lang tid før dere "oppegående" etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt for 5 år siden. Skulle egentlig være våken under hele operasjonen, dvs at jeg fikk epidural. Men desverre så fungerte den ikke på meg, og siden jeg i tillegg fikk plutselig blodtrykksfall ble det full narkose på meg. Selve operasjonen gikk ellers greit. Fikk mye smertestillende den første tiden rett etterpå. Var på beina samme kveld, og dagen etterpå gikk jeg litt i gangene på barsel. Man må bite tenne litt sammen, for det gjør litt vondt i såret etterpå. Men smertene går snart over, og spesielt når man ser resultatet etterpå. Da tenker jeg på nurket som blir født.

Lykke til i vertfall=)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde planlagt keisersnitt som ble hastesnitt,men jeg visste at det ville bli ks på forhånd,var i full narkose pga de ikke kunne sette epidural på meg, sånn i ettertid ville jeg jo absolutt født normalt,eller med epidural,tok 4 timer etter hun var kommet til verden at jeg fikk se henne,og det jeg husker var at jeg ikke trengte så mye smertestillende,var jo i en liten nybakt mor rus,hehe,men gjorde ganske vondt i såret,spesiellt ved hosting og nysing,dagen etter stod jeg på bena:)

Skrevet

hei :)

jeg har hatt to ks, ett haste og ett planlagt. med første hadde jeg en tøff tid med å prøve fødsel først, så da tok det to dager før jeg var oppe av senga og gikk. med andre som var planlagt var jeg oppe og gikk samme kvelden, og dro hjem fra sykehuset to dager senere. jeg var i stor form kan du si :) men det er viktig å passe på å få nok hvile og søvn og hjelp til tunge ting, og det er også viktig å lytte til kroppen, gjør noe vondt så ikke press deg!!

denne gangen skal jeg ha planlagt igjen, men da kommer jeg nok til å være på sykehuset lenger for å få nyte den nye lille litt i fred fra styr og stell hjemme :)

Skrevet

Jeg har faktisk nett den samme historien som WhiteLilymedtoknopperogettfrø. men jeg var oppe å gikk dagen etter hastesnittet. det hadde vel litt å gjøre med at jeg hadde operert i magen før, og visste at det eneste som hjalp var og komme seg opp på bena.

Planlagt ks har jeg litt blandet følelser. det var jo seff litt rartog være våken når di skar meg opp. men formen var mye bedre etterpå. Det mye pga jeg slapp narkosen. lå bare å ventet på at bena skulle virke igjen! å etter en time på overvåkning så fekk jeg lille jenta opp til meg for første amming..:)

Skrevet

Hei.

Jeg hadde planlagt KS for 3 år siden.

Dette ble planlagt ca 2 mnd før termin pga min helsetilstand.

Fikk klyster kvelden før på sykehuset, fikk reise hjem for å sove den siste natta og møtte på avdelingen morgenen etter.

Ble liggende å vente litt før jeg ble hentet opp til operasjonsstua. Fikk være våken under hele KS'et og min mann satt ved siden av hodet mitt. Merket ingenting under selve inngrepet, og etterpå fikk jeg babyen til meg med en gang. Koste litt med han før han ble med min mann ut for tørking, veiing og måling. Så fikk jeg han tilbake med en gang og der lå han til de var ferdige med å sy meg igjen. Aner ikke hvor lang tid det tok :) Kanskje 30-40 min.

Så fikk min mann ta babyen tilbake til avdelingen, mens jeg ble liggende på postoperativen til jeg fikk følelsen tilbake i beina. Tok et par timer tenker jeg.

Var oppe og gikk noen skritt samme kveld, og veldig god form dagen etter. Ble tilbudt smertestillende hele tiden, men hadde ikke behov for det. Selvfølgelig øm i operasjonssåret i et par uker etterpå, men ellers ingen komplikasjoner. Fikk reise hjem etter 2 dager, men var tilbake på sykehuset 1-2 ganger etter for kontroll og ta stingene i ukene etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...