Gå til innhold

Puppevegring og supergulp,har han en dårlig dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen på 3 uker er rar i dag...Jeg har hatt ødelagte brystvorter lenge nå,og har dermed pumpet meg og gitt fra kopp/ puppeflaske (som visstnok ikke skal gjøre dem så sugeforvirret) i 2-3 dager i håp om at revnede brystvorter skal få gro...

Vel,i dag er ene brystet bra nok til å serveres, og som sagt så gjort. Han tok godt tak i morges, samt fikk melk fra andre brystet i puppeflaske som både forrett og dessert,- samme ved lunsjtider... Men i ettermiddag begynte han å nekte å ta brystet, bare hylte hysterisk og gapte,uten å ville lukke munnen rundt knoppen og suge. Han fikk tilslutt fra puppeflasken.... Så la vi ham, og da vi vekket ham 3 timer etterpå ( han sover mye til vanlig altså) så gulpet han en god del melk... Han ville fortsatt ikke på puppen.

-Jeg tenkte selvsagt at det var det...Puppenekt,sugeforvirret og ammingen hadde rykt og reist...

I kveld har han heller ikke villet ha pupp. Han tok tak et par ganger og fant roen,men da sugde han litt feil. Jeg var så glad for at han hadde tatt tak, så jeg skiftet ikke sugetaket hans i redsel for at han skulle nekte igjen. men, kan jo ikke tillate feilsuging igjen,da er jeg jo tilbake til square one...Men måtte tilslutt hekte ham av, og da ville han ikke ta nytt tak og ble hysterisk igjen...

Nå har han fått puppeflaske i 8-tiden, og gulpet masse i bilen på vei hjem. Han gulper aldri til vanlig. Jeg er ganske dårlig i magen selv, kan dette gjøre ham uvel? Og evt kvalm? Slik at han egentlig ikke vil ha særlig mye mat? Han spiser 110-130ml til vanlig, ca hver 4de time...Kanskje han har en mageverk-dag og ergo vegrer seg for pupp?

Noen med peil? Om kvalme hos babyer gir puppenekt? Om,hvis han nå er sugeforvirret, kan han ammes senere etter en innsats fra oss? Kan det repareres? Det er jo bare snakk om 2-3 dager uten brystmating...

Håper kvalmen kan være svaret. Har gledet meg slik til ammingen er i orden igjen og jeg kan amme ham i et år slik jeg gjorde med lillemor....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...