Gå til innhold

Venstrehendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan merker man at et barn er venstrehendt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder helst skjeen i venster hånd ved spising,

Bruker venstre til tegning.

Skrevet

Hvor tidlig ser man det? Har en på 15mnd som konsekvent bruker venstre til tegning. Spising derimot blir litt med begge hender.

Skrevet

Spiller da for søren ingen rolle om ungen er venstre eller høyrehendt!?!?

Skrevet

Nei, men kanskje hi synes det er litt moro da vettu..... Har en på 10 mnd her som bruker venstre mye så er spent på om han blir venstre el høyrehendt....

Skrevet

Rundt 2-årsalderen mener jeg de har "valgt" hånd.

Skrevet

Nei, det gjør det absolutt ikke.

Men om jeg har forstått rett, vil han da trenge saks for venstrehendte. Og det er kanskje mer man burde "tilrettelegge" også?

Skrevet

Velger de venstre til det meste, spising, tegning, bygging etc, er vel sjansen ganske stor for at de blir venstrehendte. Husker ikke når vi ble overbevist på at hun var venstrehendt, men det var nok da hun begynte å tegne (eller klusse). 4 nå, og det er ingen tvil.

Skrevet

har ei som er som meg; tvehendt.

hun valgte nesten alltid venstre hånd til spising og tegning til hun var 3-4 år, da skiftet hun sakte over til å bruke mest høyre. hun skriver med høyre, men spiser med kjeiva slik som meg ;)

Skrevet

Du ser det vel rundt 2-årsalderen, då vil som regel barnet ha bestemt seg for kva for ei hand det foretrekker å bruke til finmotorisk utfordrande ting som å teikne og ete med bestikk.

Jenta vår er akkurat fylt to og brukte begge hender like mykje veldig lenge. Viss eg gav ho skeia i venstre, åt ho med venstre. Gav eg ho skeia i høgre, åt ho med høgre.

Ho klemstra venstre tommel GRUNDIG 24. oktober, og den var bandasjert i ca to veker og er framleis hoven. I løpet av tida med vond venstrehand har ho visst bestemt seg for å bruke høgre. Trur ikkje ho kjem til å bytte tilbake, ho er ganske konsekvent no, sjølv om eg tvilar på at tommelen er spesielt vond no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...