Gå til innhold

flere som går hjemme med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva fyller dere dagene med? Jeg går hjemme med ei jenet som blir 4 i januar (står på venteliste ) å en gutt på et halvt år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste fylte 4 i september og begynte i bhg for første gong i august. Han går mandag og torsdag.

Mandag er eg i open barnehage saman med lille på 2 år, tirsdag og onsdag er eldste og med.

Torsdagen når eldste er i bhg pleier eg og lille å ta med mormor/oldemor og handle, eller vere hos ho ei stund, eller vi besøker mormor og besten eller går i ein annan open bhg ("vår" avdeling er berre open man - ons) saman med ei veninne.

Fredagane er vi gjerne heime og styrer på med matlaging, baking osv, eller vi besøker/får besøk av veninner+barn frå open bhg.

Trur ikkje eg hadde takla å vere heime i over 4 år om eg ikkje hadde hatt open bhg, det er eit fantastisk tilbud!

Skrevet

Koselig!Føler det er fryktelig få av oss som går hjemme med barna..føler det blir så lite sosiale input.. desverre så sluttet de med åpen barnehage i min kommune når eldste jenta var to år.Det hadde hjulpet litt med en åpen barnehage :)

Skrevet

No veit eg ikkje kor du bur, men har kanskje ein nabokommune open bhg? I "vår" bhg går det og folk frå nabokommunane, men det er ikkje spesielt langt å køyre då.

Då eldste var baby svarte eg på ein "kontaktannonse" på 0-1-årsdebatten frå ei jente som ville ha trilleveninner. Det blei starten på eit godt vennskap (no er eg til og med fadder på det andre barnet hennar), kanskje du kunne prøve noko slikt?

Ein kan jo bli tullete av å gå heile dagen kvar dag utan voksenkontakt. Men dersom barnet ditt står på venteliste, er det gjerne fleire andre og som er heime med ungane pga dårleg bhgdeking? Lapp på butikken?

Skrevet

nei det er ingen andre egentlig..jeg fikk ikke søkt henne inn tidsnok skjønner du.For jeg tenkte at siden jeg skal gå hjemme med lille gutt så kan jeg jo fortsette med å ha ho hjemme..men nå er hun begynt å kjede seg litt og jeg føler at jeg ikke får gitt henne nok tid med meg.Men en liten baby krever jo sitt det og :) så sånn er det bare :) Jeg søkte henne inn for en god mnd siden skjønner du så jeg kan ikke vente med å få enda men etter jul kanskje.

Heldigvis så går min mor hjemme så vi er mye der å barna mine får god kontakt med bestemor si :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...