Gå til innhold

Når man ikke orker mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør man da?

Vi er 30, har ingen barn, men ønsker oss så veldig. I helga fikk jeg vite at ei venninne av meg er gravid etter en one night stand... Hun skal beholde barnet. Synes dette er veldig vondt, sårt og vanskelig...

Nervene mine er på bånn, og jeg synes at livet er jævlig akkurat nå... Vi har prøvd så lenge... I januar skal jeg ha lap. Men jeg vet ikke om jeg klarer. Jeg har lyst til å dø. Eller ikke lyst, men det hadde vært så lett. Mannen min kunne funnet seg en ny kjæreste uten PCOS, og de kunne fått barna vi aldri får.

Hva gjør dere for å komme dere opp igjen, når livet er så jævlig at det føles som om det ikke er verdt å leve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det er vanskelig, men la det nå ikke gå utover venninna di. Det er ikke hennes feil at dere ikke klarer å bli gravid

Skrevet

Jeg lar det ikke gå utover henne. Men jeg må få lov til å synes at det er jævlig.

Skrevet

Send meg gjerne en pm, så kan vi snakke litt.

Skrevet

Bare aksepter at du har en kjip periode akkurat nå. La følelsene strømme på, det er helt normalt at man har et lite sammenbrudd nå og da. Du jobber mot noe du virkelig ønsker, og når målet virker så skrekkelig langt borte er det til tider vanskelig. I morgen eller overmorgen kan det hende at kamplysten kommer over deg igjen, for det vil den gjøre! I mellomtiden får du pleie deg selv litt og spise så mye sjokolade du vil:)

*trøsteklem*

Skrevet

visst du har pcos skal du definitivt IKKE spise sjokolade. Vit hva du uttaler deg om da, til deg over her.

Skrevet

Du har prøvd Pergo?

Jeg ble gravid på første forsøk med pergo :o)

Skrevet

Hei,

Er dere under utredning på sykehuset da eller? Siden du har PCOS kan du be legen din om metformin. Det har hjulpet mange. Selv har jeg også PCOS men ble utrolig nok gravid naturlig mens vi stod på venteliste for videre utredning.

Lykke til, det blir nok barn på dere til slutt skal du se:)

Skrevet

HI her.

Takk for oppmerksomheten deres. Jeg bare gråter og gråter i kveld. Alt føles håpløst. Mannen min er sjømann, og det er en hel uke til han kommer hjem.

Jeg tror jeg legger meg. Kanskje ting føles lettere i morgen?

God natt.

Skrevet

Hei

Jeg skjønner nok ganske godt hvor ille du føler det. Jeg var også 30 da jeg søkte hjelp for min pco. Hadde prøvd en stund å bli gravide uten å lykkes - jeg fikk jo ikke engang mensen da jeg sluttet på p-pillene. Det føltes ut som om kroppen overhodet ikke lysteret. Men så fikk jeg pergotime, en kur, og vips var jeg gravid!! I ettertid har vi fått to barn til, uten hjelp, sistemann var ikke engang planlagt. Med pco er det jo lett å slurve litt med prevensjon.

Så stå på - til slutt lykkes dere. Akupunktur kan jo kanskje være et alternativ. På Balderklinikken i Oslo har de i hvert fall god erfaring.

Lykke til, og trøsteklem:-)

Ps: Jeg skjønner godt hvordan du føler det med venninna di, ja. Å føle som deg er en helt NATURLIG REAKSJON, og ingenting du skal skamme deg for!!

Skrevet

HI her.

Jeg vil bare svare deg som skrev sist her. Du forstod meg. Tusen takk for det. På grunn av deg føler jeg meg faktisk litt lettere i kveld.

Skrevet

HI

Har du gått på pergo kurer?

Har du gått på metformin?

Hva har du prøvd?

Det er veldig få som ikke klarer å få barn med PCOS idag. Det er mange metoder å prøve. Ikke gi opp nå.

Du må ha krefter til behandlingene. Det er håp..

Tro meg!

Skrevet

Hei igjen

Så fint!! Sender de beste ønsker til deg videre:-)

Skrevet

Metformin?

Jeg har diabetes type 2 og går på Metformin.

Våre barn er "planlagte", da legen min ikke anbefalte å bli gravid når jeg gikk på de. Man skal heller ikke fortsette på de gjennom svangerskapet.

Skrevet

21.56 Metformin brukes for å få syklusen igang.Det pågår endel forskning på dette.

Metformin brukes også utover i svangerskapet for å frohindre abort, tidlig fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...