Gå til innhold

Hjelp, brystbetennelse???? noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

går det an å få brystebetennelse før man har født?

er ved termin nå, og har litt verk og kløe i det ene brystet, og det er litt hardere og mye varmere enn det andre.

så jeg lurer på om det går an å få brystbetennelse før man starter med amming?

eller er det noen som vet hva annet dette kan være, eventuelt hva jeg kan gjøre med det???? håper noen kan komme med råd, følte det ble litt flaut å spørre legen som jeg skal til på tirsdag...

hvis det nå er brystbetennelse, blir det vel værre, før det er ikke grusomt enda liksom, men kanskje det er noe på gang, begynnende betennelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns du skal spørre legen på tirsdag, viss du skal dit uansett. jeg har selv hatt kraftig brystbetennelse som ikke forsvant med antibiotika. jeg hadde gått foor lenge med det og måtte legges inn på sykehuset og opereres. så det er bedre å få det sjekket en gang for mye enn en gang for lite..

Skrevet

Man kan få det før fødsel ja. En venninne av meg fikk melk før fødsel og hun fikk det. Hun måtte pumpe for å løsne opp. Men hun snakket med legen.

Spør legen på tirsdag du.

Skrevet

Jeg har akkurat hatt det, uke 32. Det ene brystet hadde et helt hardt felt, var knallrødt (først en rød stripe, så spredte det seg til 3/4 av brystet). Hovnet opp så det var synlig størrelsesforskjell på brystene utenpå klærne! Veldig vondt, så vondt at det var vondt å gå og å snu seg i senga. Ringte først jordmor, som sa at jeg måtte gå til legen med en gang. Legen bare klødde seg i hodet og sa at det var veldig uvanlig og alle beskrevne kurer handler om å få ut melk...Fikk beskjed om å se det an og kontakte legevakta (dette var fredag) dersom jeg fikk feber. Forsøkte noen råd jeg fant på nettet, nemlig å stå i dusjen og sprute på brystet med så varmt vann som mulig (hadde på den harde massasjestrålen), forsøkte også å presse ut noen dråper (har fått bittelitt råmelk, men dette brystet var helt tett og det var utrolig vondt). Lå med varmeflaske på brystet om natta. Hos meg kom det seg gradvis av seg selv, og jeg slapp legevakta. Hadde det blitt til feber, måtte jeg ha hatt antibiotika så vidt jeg forstod.

Håper du ikke blir verre, det kan altså hende du blir bedre av deg selv, se det an til tirsdag og ta det opp med legen da. Med unntak av om du får feber, be da om Ø-hjelp-time hos legen i morgen eller gå til legevakta. Det kan nemlig bli skikkelig ille, veldig fort! Ønsker deg god bedring! :-)

Skrevet

takk for svar=)

huff, hadde håpt det kunne være noe annet, at det var normalt med litt verk og forandringer når man var like før fødselen eller noe sånt.. skjønner jo ikke hvordan jeg skal bli kvitt dette hvis det er det, for jeg har jo ingen melk enda...det væsker jo litt, men ser ikke helt at jeg klarer å melke noe ut...:S

Skrevet

Et tips er å legge ull på. F.eks knytt et skjerf over, slik at puppen blir dekket og blir holdt varmt. Bruk ulltrøye e.l. Pass på at du ikke blir kald på puppene. :)

Sitt med skikkelige varme vaskekluter på den vonde puppen.

Skrevet

takk for tips=) skal prøve å se om det lindrer=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...