Gjest Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Blødde dere like mye som før dere ble gravid (uten prevensjon),eller mye mer? Smerter? Fortsatte det sånn i flere menser eller var det bare sånn den 1 mensen? Jeg fikk (Til slutt) den 1 mensen onsdagen,på dagen 8 uker siden keisersnittet! Jeg blødde fryktelig lite hele den 1 dagen (fikk den ca halv 11 på dagen),men så dagen etter så blødde jeg MYE,så mye at hele tampongen var full av blod + tråden! Jeg dusjet da og hadde på meg en ny tampong + et bind,og etter bare 4 timer var hele tampongen + tråden igjen full av blod + at mesteparten av bindet var fullt av blod! Da skulle vi bort så jeg hadde på meg 2 bind + tampong for å være sikker! Heldigvis gikk det bra! Og dagen etter var det bare sånn passelig med blod på (bare) tampongen! I dag har det vært helt tomt hele dagen,så ser ut som jeg er ferdig forhåpentligvis!
Gjest Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Glemte å skrive at jeg har heldigvis ingen smerter,akurat som før! Bare full av luft helt i starten,men det var jeg plaget av før og! Som dere sikkert skjønner så har jeg blødd mye mer enn før! Håper det ikke er slik neste mensen! Og like kortvarig som før:)
FruTB Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Sånn er det her også. Før Bo ble født blødde jeg minimalt og hadde så og si ikke smerter. Varte i 2-3 dager. Første mens kom da Bo var 4 mnd, og jeg blødde ekstremt mye. En tampong varte _ikke_ mer enn 1 time. Vondt gjorde det også. Nå er Bo 12 mnd, og det er ikke stort bedre dessverre. Må ta Ibux hver gang, noe jeg ikke er vant til - samt skifte ob hver andre time. Slitsomt! Heldigvis varer det kun i 2-3 dager nå også.
Gjest Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 uff,håper det ikke varer så lenge her! Du ammer vel du eller?? Glemte å skrive at jeg ikke ammer..Men det har vel ikke noe med det å gjøre vel!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Hadde et innlegg her for en stund siden hvor jeg nesten er litt sjokka over hvor heftig mensen har blitt etter fødsel nr 2. Fikk den igjen for første gang for i underkant av 2mnd siden, og da var det snakk om å skifte bind (som da var gjennomtrekte) ca 2. hver time. Sånn har jeg aldri hatt det før, noensinne. Klarte meg gjennom nettene uten uhell, men det tror jeg bare var flaks. Blødde i nærmere ei uke (mot før ca 3-4 dager, hvorav den første dagen mer enn de andre). Mens nr 2 kom 45 dager etter den første og var ikke så verst kraftig første døgn (overraskende) men døgn to var tilbake til skifte 2. hver time og klissfulle bind (har ikke klart å bruke tampong etter 1. fødsel). 2. natta blødde jeg gjennom bind og undertøy og vætet ut senga i løpet av 4 timer, noe som er veeeeldig unormalt for meg (men som mamma har mer kjennskap til). Blødningene avtok litt raskere denne gangen og var så og si ferdig i løpet av 5 dager, så jeg håper kroppen jobber seg tilbake til gammelt mensmønster *krysse fingrene*. Mer vondt denne gangen, men så har jeg også fått påvist noe endometriose i forbindelse med utredning da vi skulle lage barn nr 2, så jeg antar at det kanskej gjør seg mer og mer merkbart etter som tiden har gått...
Gjest Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Yaddaline: Det høres helt for jævlig ut det du gjennomgår da! Ja,vi får håpe det er kroppen som jobber deg tilbake til gammelt mensmønster,for dette er noe dritt! Håper ikke neste mensen min kommer til jul,jeg håper jeg er ferdig med den til da!
meg & to små vampyrer Skrevet 18. november 2009 #8 Skrevet 18. november 2009 ikke fått enda denne gangen, men husker godt fra forrtige gang. da var det fryktelig mye vondere enn ellers + store mengder de første gangene. og dette fra meg som vanligvis blør lenge (8 dager) og mye (3-4 ganger det dom regnes som normal mengde). men det kom seg tilbake til mitt normale store nivå. dessverre ikke mindre. men at tamponger er fulle betyr forresten at du bruker rett størrelse. de skal jo byttes hver 4.-5-time...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå