Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Noen som har tips til startpakke langrennski for en jente på snart 3 år som aldri engang har sett en ski før? :-)
Solskinnsdag Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Vi kjøpte på G-Sport i går til jenta vår på 2 1/2. 699,- for pakke med ski, sko og binding. Event. staver kom utenom. Var Madshus ski, og det skal vel være et bra merke mener jeg. Hun skal få de til jul da, så blir spennendes å se hvordan det vil gå første gang hun skal prøve seg på de. :-)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Obs pleier å ha billige startpakker med ski, binding og sko. Staver er ofte utenom, men de koster ikke så mye.
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Kjøp det billigste du får tak i av nnn bindinger (forstår du hva jeg mener? Ikke kjøp ski med reimer...) Ikke kjøp skinn-sko heller, de små bruker ikke skiene så lenge om gangen at det er vits i...
Libido- Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 G-sport og intersport har en kjempefin startpakke til barn. Bilde av blåfjell nissene på =) Den skal guttungen på 3,5 få til jul.
beggeto Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Vår frøken har akkurat blitt 2 og skal også få sine første ski til jul. Har ikke så mye peiling (så håper flere svarer), men jeg vil tro det er viktig at skiene er brede og ikke for lange. Vi har sett på disse: Åsnes snømann: http://www.gsport.no/Produkt/520857(BC_5)/åsnes-snømann-super-rød/ Blåfjellpakken: http://www.gsport.no/Produkt/520859(BC_5)/åsnes-blåfjell-skisett-smørefri/ Når det gjelder bidning har jeg tenkt at sånne universalbindinger (der de kan bruke vanlige sko) er best, tipper det blir mye kombinasjon av ski/aking/base i snø, og at det er en fordel å slippe å gå i skisko. Dessuten blir det sikkert ikke SÅÅ mye brukt og kjedelig å kjøpe nye skisko hvert år. Men vil gjerne høre om erfaringer med slike bindinger!! Og så er jeg usikker på om vi skal kjøpe smøreski el smørefrie. Erfaringer? Og ang staver er jeg ikke sikker på om det er noe vits å ha i det hele tatt første året.
auro Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 Vi har veldig god erfaring med åsnes snømann. Som du sier så er det ikke mange meter de går til å begynne med og skisko er iskalde å leke i snøen med. Bindingene er kjempegreie, bare tådelen som er festet i skia, så de får løftet hælen som på en vanlig binding. Bindingene har borrelås, som gjør at de er lette å få av og på. Kjøp smørefrie. Har brukt våre til to barn nå og de holder nok til to til også.
auro Skrevet 15. november 2009 #8 Skrevet 15. november 2009 Pakken med ski og staver koster 499 på xxl nå, de har nettbutikk.
beggeto Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 så bra! tror du det funker med sko i str 22 i bindingene? Eller blir det for smått/for løst?
auro Skrevet 16. november 2009 #10 Skrevet 16. november 2009 Det funker nok helt fint. Tror minste her hadde sko i 21 eller 22 da hun startet.
Hedge Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 Skiene skal være like lange som jenta di, ikke lenger. Smørefri her har vært helt topp! Husk de skal ikke bruke staver før de mestrer det å gå på ski!! Tror SmartClub også har en fin startpakke nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå