Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Jeg har et Canon EOS1000D Har alltid kunnet tatt mange mange bilder på rappen, type 100 stk. dersom jeg ønsker det. Men nå kan jeg bare ta noen få, type 3-4 og så lyser det busy (som i at blitsen er busy), og da må jeg vente lenge mellom hvert bilde jeg tar (noe som gjør det vanskelig å ta fine bilder) Noen som vet hva som er i veien med camera?
Ranveig R Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Blitsen treng tid til å lade seg opp før den kan blitse igjen. Dersom du tar bilete utan blits meiner eg problemet burde vere vekke. Forutsatt at du har stilt inn kameraet til å ta mange bilete på rappen...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Det kan være at du har en treg minnebrikke, forsøk å kjøpe en raskere en hos fotohandleren. Kjenner ikke eos1000, men jeg har eos450 og der fungerer det iallfall godt etter at jeg kjøpte en dyrere brikke. Spør på en fotobutikk!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Har du forandret noe inne på lukkertid?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Rannveig- men den har ikke trengt det før...?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #8 Skrevet 15. november 2009 Har også Canon speilrefleks, og det har jeg akkurat hatt inne til reparasjon for å bytte lukker. Hadde lignende problemer som deg. Kanskje en svakhet på canon. Det står ikke Err 99? Håper det bare er å endre på lukkertiden.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 Hvor finner jeg denne lukkertiden?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 Vet ikke, har ikke dette cameraet, men dra opp bruksanvisningen, eller gjenopprett fabrikk instillinger om du ikke har andre viktige instillinger lagret. Det gjorde jeg da jeg hadde trykket litt for mye...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 Samboer har samme kamera og samme problem. Det er ikke noe galt med lukketiden, det er blitsen din som er for treig. Hvorfor den ikke har vært sånn før kan jeg ikke svare på, men den eneste løsningen er å kjøpe ny blits. Og det er dyrt, dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå