Gå til innhold

Brystpumpehjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen tips ang. brystpumper?

Jeg vet at jeg vil ha en manuell pumpe og prøver å lese litt rundtom, men det er ikke så lett å bli klok på så hvis noen har noe lurt å si så kom med det:) Planlegger ikke å pumpe ofte, bare sånn at pappaen og andre som kanskje vil kan mate bitteliten av og til også, før den blir stor:)

Jeg er altså ute etter en som ikke ødelegger for ammingen så den bør være ganske "ergonomisk riktig" iforhold til hvordan den nyfødte babyen skal suge.

Lurer også på om det følger med beholder når man kjøper pumpe, eller om det er kun "pumpehodet" så man må passe på å ha flasker som passer til ved siden av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp elektrisk- det vil du IKKE angre på!! ;) De manuelle får man bare senebetennelse i hånda av, trykke-trykke-trykke, mens med de elektriske kan du faktisk lese avisen, slappe av mens pumpa gjør jobben sin. Koster noen hundrelapper ekstra, men VEL verdt det- dessuten kan den jo brukes på et eventuelt neste barn også=)

Selv har jeg Medela Swing og er superfornøyd m den- den ble anbefalt av pleierne på Riksen fordi den pumper mest likt som babyens sugetak og er derfor effektiv og god i bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...