Yvonne83 Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 hvoe mange flasker trenger man???? Hvilket merke er best?? Avent??? og trenger man sterilisator til flaskenen naar man har oppvaskemaskin????? bor man i d hele tatt vaske de i oppvaskemaskin??? Ble mange sporsmaal her...... e saa mye man lurer paa!!!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 sist brukte jeg dr.browns, denne ganga har jeg kjøpt noen som heter breastflow fra firstyears virker temmelig bra, før så fikk vi alltid beskjed om å ikke vaske flaskene i maskinen fordi det kunne legge seg rester av vaskemiddel inne i flaskene. (dette gjalt fra 0-6mnd) nå står det vel på matportalen.no at man kan bruke oppvaskmaskin. selv har jeg brukt en gryte og kokt flaskene har fungert fint. Denne ganga har jeg invistert i en flaskesterilisator fordi det virker mye greiere. jeg var godt fornøyd med dr.browns flaskene fungerte kjempe bra på mine kolikk unger. breast flow har egentlig samme prinsippet, men ville prøve noe nytt
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Jeg har aldri brukt noe annet enn oppvaskmaskin til å rengjøre flaskene med. Jeg har også brukt stort sett bare Avent flasker.Prøvde å koke med første mann, men de ble som regel avglemt da jeg ikke synes det er noe gøy å stå å se på at vannet skal koke Har 3 som er oppvokst med flaske.
Gjest Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Hei. Det kommer an på om du skal amme, amme og gi mme, eller bare mme. Hvis man fullammer, er det ofte ikke nødvendig med så mange flasker, men greit å ha noen hvis man skal bort og må pumpe seg.. Avent er jeg skeptisk til fordi mange av flaskene deres inneholder bpa. Jeg tror de selger en annen type uten nå, men jeg ville heller gått for MAM, de er uten, og de har jeg vært fornøyd med. Jeg kjøpte sterilisator til førstemann etter noen måneder og det er de beste 300 kronene jeg noen gang har brukt. Jeg vasket dem for hånd og steriliserte dem lenge ettersom gutten min var syk, og kommer til å gjøre det de første månedene med 2.mann, evt ta dem i maskinen og skylle dem godt etterpå før jeg steriliserer dem. Flaskesmokkene har jeg alltid vasket god t for hånd (før sterilisering).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå