Gå til innhold

just a question. Håper på mange svar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere utbetalt i mnd? Hva betaler dere i husleie? Og hvor mye i faste utgifter har dere?

Jeg lurer fordi at vi er en liten familie på 3 som nå muligens skal takke ja til en leilighet til 9500 i måneden og vi har utbetalt sånn alt fra 22- 26 000 etter skatt imåneden. Vi er litt redd vi ikke klarer dette, men vi vil så gjerne bo der. I faste utgifter har jeg regnet ut at i har 15-16 000 ut i mnd på regninger. (da har jeg regnet med husleien på 9500), strøm,mobil, et lite lån og forsikring.

Ikke regnet med mat osv...

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere har utbet. maks 26000 i mnd og har utgifter for 16000 så kan de bli trangt de mnd. dere bare har utbet. 22000

Ville tenkt meg nøye om og regnet på hva man kan kutte - som mindre mobilbruk, internett osv.

Skrevet

Tror dere skal sjekke opp litt ang. utbetalt lønn.

Er skatteprosenten korrekt? Kanskje denne kan justeres?

Høres noe trangt ut, men det må dere nesten vurdere selv, noe som er trangt for noen kan være helt greit for andre.

Jeg har 34000brutto/ utbet. 24000 (sparer ved å ha litt høyere skattetrekk).

Hus 6000 (netto)/ (8000brutto)

Mat 3000

Lånekasse 2556

Fellesutgifter: 2500 (sfo, strøm, ekstra sparing felles, sparing barna, forsikringer)

Sparing 2000

Div (telefon sats aviser etc.) 2000

Til eget forbruk/klær etc 5000

Mannen min aner jeg ikke, vi har delt økonomi, men han har også

Hus 6000

mat 3000

Fellesutgifter 2500

Resten vet jeg ikke, vi deler halvt om halvt. Veldig greit, for da blir det rettferdig, og vi kan velge akkurat hva som passer oss av jobb med lønn etc, uten å krangle om at en bruker mer enn den andre, eller at den ene må jobbe mer eller mindre for å dekke forbruk. Veldig fornøyde!

Skrevet

jeg har 18500 inn imnd og en husleie på 6500. i tilegg har jeg faste avgifter på ca. 2000kr i mnd og lån på 4500kr. Jeg syntes det er trangt nok økonomisk når jeg sitter igjen med 5500 til mat og allt annet vi trenger.

Hadde aldri tørt og tatt en leilighet med så høy husleie hvis jeg noen mnd bare fikk 22000kr inn. Vi hadde vel 20-25 000 inn her når vi var to voksene, men med to voksene er det jo en del mer utgifter og det var trangt hvis det dukket opp en uplanlagt regning

Skrevet

Har ca 45 i måneden etter skatt. Huslånet er på ca 15500, bilen 3000, forsikringer 2500, tlf 1000, nett 500, bhg/sfo 4000, strøm ca 2000, pluss noen andre jeg ikke kommer på akkurat nå.

Tror du må sette opp et budsjett beregnet på de månedene med lavest lønn før du velger å flytte. Sett opp en budsjett på 22 000 og se hvordan det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...