Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Min far var borte i 8 år før jeg fikk møte han. Moren min var singel alle de 8 åra han var borte. Hun ville ha han tilbake bare fordi han bodde i Norge og kunne få henne ut fra fattigdommen i hjemmelandet. De brukte meg og mine søsken for å oppnå sine mål. Faren min var arbeidsledig hele tiden og fikk jobb for ett år siden, og har nå vært sykemeldt i 6 mnd fordi han lyver og sier at han har vondt i ryggen og ikke kan jobbe. Moren min er ble pensjonist etter at hun lurte legen. Moren min ble gravid 4 ganger etter at vi kom til Norge bare på grunn av engangstønad og barnetrygd som betyr mye for henne. To av svangerskapene var vellykket mens de to andre var dødfødte. Da jeg begynte på vgs tvang de meg til å søke studielønn på 70 000 kr. Dette gjorde de med min lillebror også. Vi fikk ingenting av disse pengene, nå driver jeg å betale tilbake. Alle mine venner hadde kule klær mens jeg hadde stygge klær fra loppemarked som jeg brukte på skolen hver eneste dag. Når jeg var hjemme måte jeg holde huset rent, skifte bleier, lage mat mens de var ute å koste seg. Hvis noe maglet blir jeg slått med ledning. Nå er jeg 23 år gammel, lykkelig gift og har to barn. De tvang meg til å skille lag med min mann etter at jeg fikk første barnet slik at de kan nytte min trygd og barnetrygden for engslig forsørger. jeg var bare 18 år da, jeg elsket mannen min og måte møte han i skjul hele tiden. Flyttet inn sammen med han for ett år siden, men familien lar meg ikke meg være i fred. De har allerede stjelet masse penger fra meg, likevel vil de ha mer nå. Burde jeg anmelde dem?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Jeg skjønner godt at du hater de ja. Du har jo hatt en forferdelig vond oppvekst, og har det tøfft fremdeles pga foreldrene dine. Vet ikke om du kan anmelde de, du kan jo høre med politiet anonymt. Personlig hadde jeg prøvd å unngå mest mulig kontakt med de om jeg var deg. De tapper deg for energi. Klem:-)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Beklager, men dette tror jeg bare er tull
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Takk, men jeg synes syn på mine søsken de kommer også til å lyde. Jeg har 2 søsken som går på barneskole, vil gjerne ta kontakt med barnevernet for at de skal dra hjem til de og se hvordan de lever. Det er kjempe rotete hjemme, de har ikke sted å sove i, får ikke mat og de er kjempe tynne. Hvordan tar jeg kontakt med barnevernet? Jeg vil ikke at barnevernet ringer før de drar dit. Det er bedre at de ike får tid til å forbrede seg og snakke med barna.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Det er ikke tull, hvorfor skal jeg tulle? Det er mye verre enn dette. Du skulle ha sett merkene jeg har på kroppen.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Du kan sikkert legge inn et anonymt tips til barnevernet i den bydelen/kommunen du bor i.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 hei hi ,vondt å høre om hvordan din oppvekst har vært.. du må bare unskylde de fittene som tror alle er født inn i paradis!!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #8 Skrevet 15. november 2009 Du bør definitivt politianmelde dem for pengene som de har stjålet fra deg, både studiestøtten og andre penger. Du bor ikke hos de vel? Anbefaler deg å kutte kontakten med dem. Å ringe barnevernet er et minimum! Men husk å IKKE oppgi navnet ditt, selv om meldingen skal være anonym mot dine foreldre så står du tryggere om barnevernet overhodet ikke vet ditt navn. De har ofte lett for å forstå likevel, hvem som melder. Barnevernet kommer ikke til å stå på døra uanmeldt, med mindre de frykter for barnas liv og helse. Er deres liv i fare? Ring i så fall politiet. Dine merker etter avstraffelse vil jo også komme på dem! Hvis ikke du gjør noe får ikke søsknene dine det bedre. Hva med mannen din, hva sier han? Han er jo nærmere familie med deg han, enn de er. Siden dere er gift. Så hans ord bør veie tyngre enn deres. Man bør omgi seg med folk som gir deg mer energi og ikke tapper deg for det du har! Stå på og kom deg ut av dette dårlige forholdet. Kanskje de skjønner at de har dummet seg ut, når de ikke får treffe barnebarna mer.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 Anmeld dem nå! Eller lev et crappy liv til de dør!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 Jeg tror ikke de ville bry seg så mye om barna mine, fordi faren min hater jo dem. Mannen min har alltid støttet meg og ville få meg ut fra dem i hele 5 år. Vi kom tilbake til hverandre for ett år siden og har allerede fått fast jobb og kjøpt leilghet. Han er den snilleste menneske jeg har møtt i hele mitt liv. Jeg har snakket med han angående det med å anmelde de og han er imot dette, men han sier alltid gjør det du føler er riktig. Men hva skal politie gjøre de betaler ikke tilbake de pengene de stjålte fra meg. Moren min har kjøpt seg et stort hus i hjemmelandet takket være pengene mine. Mens faren min kjøper horer hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå