bambi på isen Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Syns så synd på midterste her nå, han måtte hentes i selskap idag for han sovna i en stol..... Han er snart 6 år og er en gutt med myyyye futt og fart, men nå ligger han strekk ut, har "bare" vondt i hodet og feber (39.7). Har fått svineinfluensa vaksinen for 3 uker siden men har mest sannsynlig hatt et snev av influensaen før han fikk vaksinen, han har astma. Lurer veldig på hva det kan være dette som plager han nå, han spydde nettopp og sier selv at han hadde så vondt i hodet at han måtte spy!!! Kan det være noe form for migrene?? Lurer litt på om jeg skal ringe legevakten, men vil ikke være hønemor heller.......
Hilde_85 Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Kan jo være. Jeg får så vondt i hode at det føles som jeg må kaste opp. Blir skikkelig kvalm og lyssky. Men kjenner noen med migrene som kaster opp nesten hver gang de har anfall. Du kan jo alltids ringe legevakta og høre hva de sier. For jeg vil ikke prøve å påstå at det er migreneanfall som gjør sønnen din sånn. For jeg kjenner han ikke og vet ikke hvordan han bruker å reagere ved hodepine. Jeg bruker ikke å få feber når jeg har migreneanfall hvertfall
bambi på isen Skrevet 15. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2009 Nei, er derfor jeg er litt i tvil. Har lest litt om migrene, og det står jo ingenting om feber der. Han pleier igrunnen ikke å ha vondt i hodet, så jeg vet ikke hvordan han pleier å være jeg heller. Men han er en gutt som står for en støyt. Gikk feks. med brukket finger i 3 uker uten at vi oppdaga det!!
Gjest Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Ring legevakten og hør. Jeg har migrene, får kraftig hodepine, oppkast, synsforstyrrelser, lammelser og talevansker, men aldri feber. Er litt rart at han sovnet også, jeg har veldig vansker med å sove når jeg har migreneanfall. Stakkars liten, håper han blir fort frisk.
little old lady hoo Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Sønnen min har migrene og har hatt anfall siden han var baby. Sik arter disse seg: Han sovner eller blir så trøtt at han må legge seg, gjerne og oftest på formiddagen. Jeg henter ham og han legger seg. Etter å ha sovet et par timer kaster han opp, gjerne flere ganger før han sovner igjen. Han sover mer eller mindre i ett døgn. Så dagen etter er han helt fin igjen. Klarer ikke å få i han paracet når han er midt i det. Merker gjerne at han har dårlig matlyst og er litt "vrang" på morgenen før et anfall. Han får ofte høyere temperatur ifm anfall også.
frinella Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 Jo da feber er vanlig under migrene. Jeg merker at jeg er kjempe redd for at datteren min har arvet min migrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå