Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Beklager skulle egentlig skrive dette på sexdebatten, som jeg aldri har vært inne på før, men der var det jo reneste sjekke-sida, så orka ikke legge inn et seriøst innlegg der. Jeg sliter med vondt i magen/livmoren etter orgasme, spiller ingen rolle om det er samleie eller ikke, like vondt er det. Kjennes som kynnere bare at det er skikkelig vondt i tillegg. Er det noen som vet om dette er farlig, bør jeg la være å ha sex? Er 18 uker på vei. Takknemlig for svar
Anne-B. Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Hmm, det tror jeg at jeg ville ha snakket med jordmor for å høre. Litt flaut kanskje, men bedre å vite. Kan det være ligamentene som holder livmora på plass som blir strukket? Jeg vet sannelig ikke. Hvor vondt er det,om du får til å forklare?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Ja jeg skal spørre henne når jeg har kontroll neste gang. Det er så vondt at jeg holder pusten i noen sekunder, og det går faktisk et minutt eller to før det går "tilbake" igjen. Synes det virker litt skummelt. Hadde det ikke slik første svangerskap. Det med ligamentene, er ikke det litt lengre ut på sidene? Dette sentrerer seg mer midt i magen om du skjønner.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Sorry trodde det stod vondt i magen etter oregano!! Ganske du lider av vestibulitt?? Ville tatt kontakt med fastlegen og blitt videresendt til gynekolog!
Annci<3 Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Sies det ikke at så lenge smertene går over etter en stund er det ikke noe farlig? Litt skralt det kanskje, men jeg har også opplevd at det kan gjøre litt vondt og magen strammer seg, men mye vondt var det slettes ikke. Kanskje litt annerledes da.. Hør med jordmor du ja
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Hei. I begynnelsen av min graviditet fikk jeg også vondt i magen etter orgasme. Etterhvert gikk det over, men kan ikke huske helt i hvilken uke. Nå som jeg er i uke 26 er det kommet litt tilbake, dvs, ikke samme smerte, men mer at magen knytter seg sammen. Uansett så mener jeg at jeg har lest at dette hverken er farlig eller uvanlig. Det er mye som foregår i kroppen under en graviditet og en orgasme spiller på masse muskler, så kanskje ikke så rart at det gir litt utslag i magen:) Om du er veldig bekymret så kan du selvsagt snakke med legen din slik som andre har skreve her, men jeg tror neppe at du har noe å bekymre deg over! Alt står iallefall bra til meg ungen min og meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå