Gå til innhold

Råd mot bekkenløsning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Har begynt å få bekkenløsning, er 23 uker på vei. Vondt, vondt vondt! Er det noen som vet noe som hjelper? Svømming,yoga? Jeg har ihvertfall ikke lyst til å bli sykemeldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies vel av man må finne litt mer ut om sin egen bekkenløsning. Er det f-eks bekkenløsning eller bekkenlåsning? Har du hatt ryggproblemer før svangerskapet? Jeg leste noe om at de som har slitt med ryggen tidligere kan ha godt av trening, mens de som ikke har hatt det, har godt av hvile. Jeg tror du må snakke med legen din om dette. Det er vel også viktig å bevege seg litt oftere og bytte stilling oftere om man feks sitter mye på jobben.

 

Selv tar jeg tre øvelser hver dag nå fordi jeg begynt å få vondt i korsryggen når jeg gjør fysisk aktivitet.

 

1) 15 x skyt ryggen som en katt/svai som en katt

2) 15 x Ligg på ryggen med knærne opp og føttene i gulvet, skyt bekkenet opp

3) 15 x knærne opp og føttene bortover(90grader). Vipp knærne ned mot gulvet på begge sider vekselvis.

 

Gjenta øvelsene 2-3 ganger, på stuegulvet med vanlige klær på. Matte er behagelig om du har.

 

Sov på siden med pute mellom bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei :) jeg har fått bekkenløsning selv, det eneste legen rådet meg til var å holde meg i bevegelse, gå og svømme er bra.. hjalp meg iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med bl i begge mine svangerskap. Smertene kom allerede de første ukene. Selv har jeg gått til behandling hos fysioterapaut i første svangerskap, og kiropraktor etter svangerskap. I dette svangerskapet har jeg gått til akupunktur og det er det som har hatt best effekt. Samtidig er mitt beste råd å lytte til kroppen din. Ikke press deg for mye og gi deg helst før du må.Jeg gikk lenge å tenkte at sykemelding var siste utvei med nr 1, men til slutt var jeg tvunget til å sykemelde meg og kunne egentlig ønskt jeg gjorde det tidliger. Da hadde jeg kanskje sluppe unna langvarige plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg hadde kraftig bekkenløsningsplager og satt til tider i rullestol om det var mye gåing. Hun gikk til osteopat og ble så og si helt symptomfri. Det koster litt pr time, men hun trengte bare gå et par ganger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...