Gå til innhold

Erfaringer med bæresjal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt på å skaffe meg et bæresjal, men det er jo så sykt mange å velge mellom!! Så er det noen som har erfaring med dette og evt. kan anbefale noen??

Er litt grønn på området for å si det mildt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring enda, men etter mye lesing og tips fra venniner har jeg kjøpt en Moby Wrap. Den har mulighet til å variere mellom mange bæremåter, kan brukes fra nyfødt til ganske store barn og gir mulighet for å bære hud mot hud.

Om den er så flott som jeg tror gjennstår å se ;)

Her kan du lese litt mer

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?cPath=33&main_page=index

Skrevet

Så jo ikke så dum ut den :)

Bare jeg får til å knyte den da!

Skrevet

Den kommer med et ganske så informativt hefte (på engelsk) om hvordan man knyter og steg-for-steg bilder, så tror (eller håper iallefall) at det skal gå greit å finne ut av. Hefte har også litt info om forskning på babyers behov for hudkontakt, noen sider om babymasasje og noen yogaøvelser man kan gjøre med babyen i sjalet, som vist skal være gode for bekkenbunnen etter fødselen.

Skrevet

Ingen erfaringer enda, men skal også kjøpe en maby wrap. Skal bare vente til etterfødsel. Må ha igjen noe å kjøpe/ønske meg da også;p

Men hvis du søker moby wrap på youtube, så kommer det opp mange video'r som de viser hvordan man knyter. Både med dukker og babyer;p

Skrevet

www.lotusbarn.no og www.tettinntil.no har masse info om de forskjellige. Etter å ha lest masse på de sidene og sett instruksjonsvideoer på youtube, så har vi bestemt oss for Close Baby Carrier, som virker som en litt mindre komplisert utgave av et elastisk sjal. Fikk det i posten for litt siden, og det ser ut til å være helt genialt synes både pappaen og jeg. Så får vi bare håpe at både babyen og vi er like fornøyd når prinsen er her. =)

http://www.youtube.com/watch?v=t-0eCD0zEp4

Skrevet

Kjøpte sjal m/stretch til førstemann. Han hadde kolikk, og roet seg best inntil kroppen på mamma eller pappa. Så veldig fint ut på da, men ikke veldig praktisk. Mye "mekk" å få på riktig, og etter noen minuttet var mini sklidd ut av posisjon. Min erfaring er at de skal knytes hardt på, og baby "skvises" nedi, for sjalet strekker sånn på seg. Var nok litt ekstra stresset de gangene jeg knyttet sjalet på meg, for mini´n vår hylte jo i ett strekk.... Kjøpte et til en venninne, men hun har samme erfaring, det ble litt for mye mekk med knyting og plassering av baby. Hun gikk til og med kurs hos damene på "tettinntil." Baby Bjørn ble løsningen for oss, så får man heller bære kortere tid av gangen..... Dette er som sagt bare min erfaring, mange som får det til og som synes det fungerer perfekt også.....

Skrevet

fikk et bæresjal til søstra mi som er megalett å ha på seg.det eneste aberet er at det henges over den ene skuldra, så det er ikke for så veldig store barn.en baby ligger oppi der, som i en liten kokong og et større barn kan sitte oppi det.det har to ringer til lås,og vet å trekke i den ene enden av sjalet får man det strammere og trekker man det den andre veien blir det slakkere.veldig veldig enkelt og lett. vet ikke hva det heter ,men de to ringene er jo lett gjenkjennelig...

Skrevet

Mange som synes at sjal blir for mye knyting og styr ja (meg selv inkludert hehe;), men da vil jeg MYE heller få anbefale Manduca bæresele, istedet for BabyBjørn. BabyBjørn er ikke bra for verken babyens rygg eller bærerns rygg, mens i Manducaen sitter baby ergonomisk korrekt, pluss at den er mye mye bedre å bære med- kjenner ikke vekta til babyen i det hele tatt omtrent=) Manducaen klikkes enkelt på som en ryggsekk, og anbefales brukt fra babyen er ca 1 mnd og fram til 20 kg (dvs leeenge:) Med selene i kryss bakpå ryggen er denne selen en DRØM å bære med, i time etter time, samtidig som den er kjapp og enkel å ta på!

Mer info her;

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258

Skrevet

Tusen takk for gode tips, skal sjekke ut litt forskjellig av det som er nevnt her og prøve å finne ut hva som passer best for oss :)

Skrevet

ett til!

kansje det er en maya wrap du har da? det er en ringslynge..Jeg har ett ekstra som bare blir liggende, send pm om noen er interessert (200 kr)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...