Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 blir så utrolig sint når jeg ser dritt folk med pels!! la dyrene beholde sitt eget skjinn!!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Ingenting er bedre enn en varm og god pels på kalde vinterdager
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Jeg har arvet en pels. Tror det er ulv, faktisk. Den er ca 40 år gammel. Kan jeg beholde den, eller bør jeg prøve å finne skrotten den satt på?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 håper noen kommer å drar av deg huden,kanskje du får ei anna mening! fins andre måter å holde seg varm på!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 jeg hadde ikke beholdt den ihvertfall..
FerdigFødaForAlltid Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Gå ut i skauen me'n, og slipp den fri!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 Den som klarer å holde kulda ute kun ved hjelp av min hud må gjerne prøve seg på det. Vedkommende vil nok få seg en stor overraskelse Pels er digg!!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #8 Skrevet 15. november 2009 hehe,er ikke det jeg mener da,men dere kan umulig mene at det er greit å gå me pels? isåfall syns jeg det er på tide at dere setter dere inn i saker å ting!
FerdigFødaForAlltid Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 Neida, det er ikke greit, jeg måtte bare..!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 hehe... det virker litt sløv der den henger i skapet. Vet ikke om det er forsvarlig å slippe den ut i skauen, siden den ikke er vant til å klare seg selv og er gammel og MEGET rolig;) Er ikke det også en form for dyreplageri da? Meg med arvet ulvepels:)
***Lille lykke*** Skrevet 15. november 2009 #11 Skrevet 15. november 2009 Helt enig med deg HI! Mennesker som bruker pels har lite inne i hodet... Og lite utviklet empati for andre skapninger... Dessverre... *sukk*
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #12 Skrevet 15. november 2009 nei det er ikke dyreplageri,men jeg hadde ikke hadd den forde,og jeg hadde ikke gått i den ihvertfall!
_Løvemamma_ Skrevet 15. november 2009 #13 Skrevet 15. november 2009 Jeg kunne ikke tenke meg å gå i pels, det har mye å gjøre med at jeg har vært på besøk på minkfarmer og sett hvordan dyrene har det. Det var et ganske vondt syn.. Samtidig synes jeg det er noe annet med foreksempel saueskinn. For det første, fordi sauer i de fleste land får gå fritt på fjellet om sommeren og har et ganske ok liv. For det andre så er dette dyr som uanstt avles for å slaktes som mat, og skal man først slakte dyr så synes jeg at det er flott at man benytter seg av så mye av dyret som mulig. Jeg har kjøpt to lammeskinnsfeller til lille magenurket, ett til vogna og ett til senga. Har ikke det minste dårlig samvittighet for det. Men på den annen side, da jeg var 12 eller så prøvde jeg å sette fyr på mammas minkpels.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #14 Skrevet 15. november 2009 Ulv er jo ikke avlet opp for pelsen, da. Den har levd like fritt som elg, hjort og alt annet vilt. De har ikke merket forskjellen på om en bruker pelsen eller kjøttet etter de er skutt. Eller? Jeg forstår tanken når det kommer til bur og dyr i fangenskap, avlet for sin pels. Men det er ikke så mye annerledes enn kuer, sauer, geiter, høner og slikt....... Er det greit så lenge en får kjøtt og egg, men ikke når det er pels det er snakk om?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #15 Skrevet 15. november 2009 jeg spiser kjøtt ,men syns det er utrolig stygt at dyr blir torturert å drept bare for ,den fine pelsen..hunder å katter blir flådd levende..! skoa mine er lær ,men der er kjøtte brukt også!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #16 Skrevet 15. november 2009 så lenge dyre brukes først og fremst for mat ,så er det en annen ting!
FerdigFødaForAlltid Skrevet 15. november 2009 #17 Skrevet 15. november 2009 Men hvis du slipper ulvepelsen din løs i skauen, så kan det jo hende at du gir noe tilbake til de dyra som kanskje ikke har så god pelsmanke og som kanskje hadde satt pris på litt ekstra varme nå som det er vinter'n og greier? Føler nesten det blir litt vinn-vinn-situasjon jeg, altså!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #18 Skrevet 15. november 2009 Anonym 15:20: er du helt blåst eller? Har ikke du fått med deg at ulv også avles for pelsen? Sitter i trange bur og tortureres? Tror nok det er ønsketenkning fra din side at ulven løper fritt og blir skutt en vakker dag når en snobbete drittkjerring fant det for godt å skaffe seg en pelskåpe... Det er kun våre holdninger som kan gjøre slik at pelsindustrien opphøres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå