Gå til innhold

Noen som har tatt lakserolje??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter virka det og hvor mye tok dere??

Jeg har bare turt å ta 1SS jeg.. redd for eventuelt styrtfødsel..

Tok sist jeg gikk gravid også, men da tok jeg 2SS og deretter 1litt senere på dagen, vannet gikk kl ti på kvelden på lørdag og jenta var ute på mandag kvart over to ;) så tok sin tid kan man si.. men de sier jo det ofte går raskere andre gangen, så er redd for å få styrtfødsel!!

Trenger ikke høre om hvor farlig det er og hvem som IKKE anbefaler dette, da jeg har lest tuusen sånne innlegg om hvor farlig det er pga styrtfødsel osv.. om alle de som "har hørt om" men IKKE opplevd det selv.. men vil gjerne høre om de som har opplevd dette selv da ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør sikkert om noe veldig dumt nå, men hva er lakserolje og hvor får man kjøpt det?

Skrevet

Jeg som trodde samboern min bare var smårar og kom med egenkomponerte alternative forslag når han spurte om jeg ikke kunne ta olje... Er virkelig lakserolje en måte å få i gang fødselen på??:) Hvor langt var du på vei når du tok det sist da? Jeg har fortsatt 14 dager igjen til termin, men går med masrier, og kunne godt tenkt meg å få litt fortgang på ting! :)

Tror forresten man får kjøpt lakserolje på apoteket ev. kotholdsbutikk januar10. :)

Skrevet

Jeg tok i allefall lakserolje forrige gang, da var det tolv dager til termin ;) Trodde jo at det ikke hadde funka, for jeg tok jo oljen på dagen, så dro på besøk til et vennepar på kvelden og der gikk vannet gett.. hehe..

har ei venninne som fødte for ei uke siden. ho hadde akkurat to uker igjen til termin, og ho tok seg en spiseskje med lakserolje på kvelden før hun la seg og kl fire på natten startet riene.. samme med ei venninne som tok 3ss på dagen og riene startet på kvelden.. så VET at det funker.. men er ikke sikkert det funker for alle.. men tror det funker om man er moden nok ;) så da må det nesten bare testes ut :P

Bare IKKE overdriv, for det kan føre til styrtfødsel.. ta max tre skjeer i løpet av et døgn og heller prøv på nytt dagen etter eller no er i allefall mitt råd ;)

Jeg har foreløpig bare tatt 1skje i dag, så får se om det skjer noe i løpet av kvelden eller natten, ellers prøver jeg meg på to skjeer i morgen kanskje.. får se :)) hehe..

Skrevet

Herregud så spennende!! :) Lykke til! ;) Vurderer en liten handletur i morgen jeg da... Hehe, søren at jeg ikke får tak i det i dag! :P

Skrevet

Jeg tok lakserolje i går.. Tok MANGE timer før jeg i det hele tatt måtte på do! Hehe.. Men da gikk jeg på do 2 ganger. Satt med kynnere med 5min mellomrom i hele går kveld frem til jeg la meg. Stod opp i dag å var på do engang til.. Går fortsatt med kynnere men ikke tatt tiden idag.. SÅ! Tror ikke det funker på alle :P hihi.. Men jeg skal prøve å ta noen spiseskjeer igjen i morgen om det ikke skjer noe mer ikveld\natt ;) Leser at det funker på SÅ mange, typisk at det ikke fungerer på meg.. :P

Skrevet

Har lest litt om det nå.. Ser mange skriver at det bare funker dersom man er moden i utgangspunktet. Vet ikke om jeg er det jeg. Tror jeg uansett venter til en eventuell kontroll i morgen for å se om jeg er moden, eller om masriene mine virkelig baaaaare er mas! ;p

Skrevet

sikkert ett dumt spm, men er det snakk om duphalac, som i olje eller laxoberaldråper?;) kun hørt tidligere om de som har tatt laxoberaldråper, som man blander ut i vann etc.

Skrevet

Jeg tok det sist jeg var gravid.. Tok 2 Ss på kvelden. hadde ei ri den natta hehe. åså begynte dem igjen om morninegn svaake rier til kl 5 om kvelden. da forsvant dem..så jeg tok ei lita skje til. og halv 1 om natta var fødselen i gang:) Lakserolja funker kun hvis du er moden, og ikke overdriv med den for da kan det sikkert gå gale. Fødselen min gikk helt fint. Brukte 11 timer, så den funka fint for meg iallefall:) Jeg var 2 dager over menstermin men 3 uker før ul termin

Skrevet

Hmm.. dette skal prøves! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...