Let's hear it for the boys! Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Jeg har lagt merke til at babyens bevegelser har endret seg drastisk de siste ukene. Han har gått fra å sparke ganske hardt til å bare bevege litt på armer og bein av og til. Husker at storebror sparket hardt i alle retninger helt fram til fødsel, så jeg blir selvfølgelig litt bekymret her. Jeg ser for meg at han ligger og strekker på en fot, men ikke orker mer. Noen andre?
tullippen72 Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Jeg er også i uke 33 og synes å merke det samme. For bare noen uker siden kunne jeg kjenne såpasse kraftige spark at jeg kom med overraskende uttrop, men synes det har stilnet av den siste uken. Jeg er ikke bekymret så lenge jeg kjenner godt med liv og andre bevegelser, regner med at han bare har det litt trangere der inne nå og ikke får samme "sving" /kraft i sparkene. Men nå ble jeg litt i tvil da... andre som vet?
January10 - Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Hos meg er det litt omvendt. De siste dagene har babyen virkelig tatt helt av der inne. Sparker, å snur å spreller i alle retninger. Nesten så jeg letter i sofaen. Døgnet rundt er det aktivitet der inne og armer og ben stikker ut. Faktisk er det litt ubehagelig til tider.Før var det mest på natta, å ikke så sterke spark å bevegelser som nå. Er i uke 33.
Miranda01 Skrevet 16. november 2009 #4 Skrevet 16. november 2009 Er også i uke 33. Har ikke merket noe mer enn endret døgnrytme (tror aldri lille gutt sover jo!!!) og at sparkene er enda mer kraftige, nesten som jeg merker at han har blitt større og sterkere. Sparker mest når jeg ligger på siden. Men han har begynt å presse mye... presser med kroppen sin sånn at det kjennes ut som noe inni magen skal sprenges.
lillegull og jeg *høygravid* Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Tror ikke det er noen fare. Er jo tross alt trangere nå, og i tillegg har de jo bedre kroppskontroll nå! Her også kjennes det ofte ut som han strekker seg liksom, og man kan se en fot som stikker ut av magen ;-) Tror ikke du skal være bekymret så lenge du kjenner bevegelse! Er i uke 34 nå, og bevegelsene kan være ganske intense og vonde innimellom. Men er bare så lukkelig for at jeg kan kjenne gutten min og bli kjent med han Lykke til bolledeig, går nok sikkert fint!
enda en, hihi *fødte 15.01010 Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Min har i grunn ikke vært så veldig til å sparke hardt, men det er masse bevegelser. Kjenner og det begynner å bli trangere for han der inne. Syns at dette har vært forskjellig fra svangerskap til svangerskap, jeg. Med andre jenta var det mer periodisk med større variasjon, med han her er det mer jevnt med antall bevegelser og hvordan han beveger seg. Hun første satt i seteleie så det var annerledes det og.. Er i uke 31, så ligger litt etter dere:)
Let's hear it for the boys! Skrevet 16. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2009 Jeg stressa meg selv så opp i går kveld at vi endte på føden! Ikke bare pga lite bevegelser, men også fordi jeg føler magen har vokst lite i det siste. Alt var selvsagt i sin skjønneste orden Med en gang jeg la meg ned for sparketest ble det skikkelig rabalder der inne! Og UL viste at han er ca. 2,2 kg, noe som er helt gjennomsnittlig. Hurra! Selv om det ble "bomtur" var det utrolig deilig å bli tatt på alvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå