Gå til innhold

er alenemamma og har lyst på barn,Men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil ikke ha noen far til barnet..er det dumt å dra til stork klinikken i danmark uten å informere arbeidsgiver og familie først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden vil du informere arbeidsgiver??

Om du vil informere familien først får bli ditt valg. Informer dem om du tror de vil være til hjelp og støtte i prosessen, ikke gjør det hvis du mistenker at de kan være imot valget ditt.

Skrevet

Synes i alle fall ikke du har noen plikt til å informere arbeidsgiver på forhånd, hvorfor skal du det? Det er da ingen som gir beskjed til sjefen om at "nå skal vi prøve å lage barn"..

Når det gjelder familie så er det helt opp til deg om du ønsker å holde det for deg selv, eller om du tror det kan være nyttig for deg å ha noen og snakke med og få litt støtte. Du kjenner familien din best. Hvis du tror de vil være kritiske og opptre lite støttende, så ville jeg ikke sagt noe.

Skrevet

Fort å gæli gå på byen å ta deg et knull hahhahha

Skrevet

Du er opptatt av å ta hensyn til arbeidsgiver og familie, men hva med hensynet til barnet som sannsynligvis ville ønsket seg en far?

Skrevet

Det kan jo hende det dukker opp en mann i framtiden som kan fungere som far for barnet. Det er umulig å spå hva som skjer, selv om man er aldri så godt gift i utgangspunktet. Ethvert ønske om barn er egoistisk, sånn er bare mennesker skapt.

Hvis du ønsker barn så kjør på. Du skylder ingen en forklaring.

Jeg er forresten enebarn og skulle ønske min mor hadde fått en til sånn at jeg i hvert fall hadde noen..

Skrevet

Et barn trenger ikke å ønske seg en far, faktum er at de fleste barn som er oppdratt av alenemødre har ikke hatt et savn etter en far, fordi mor klarer å vere både og for dem. Dessuten har som oftest mor mannlige venner, slik at barnet får mannlige rollemodeller uten å involvere en far.

Da mener du også at lesbiske eller homofile som får barn ikke tar hensyn til barnet?

Skrevet

Ingen her som kjenner alder eller legning eller noe annet av livshistorien til HI her, så å komme med slike kommentarer som noen her gjør er unødvendig.

Arb.giver har ingen krav på å bli informert. Ville selvsagt tenkt nøye gjennom valget mitt i forhold til det å få et barn alene, gå gjennom svangerskapet alene og den prossesen det er og i hvilken grad jeg tror familien ville bidratt og støttet meg eller ei i valget mitt. Er svaret JA, dette kan jeg klare uansett og dette vil jeg, så synes jeg du skal gå for det og også at det kan være fint for deg å ha fortalt det til familie så du har noen du evt kan dele sorger og gleder med.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Du trenger ikke si noe til hverken familie eller arbeidsgiver. Synes jeg.

Synes du er kul. Har anbefalt dette til flere venninner som har valgt bort barn pga alder og manglende mann. Det er som du sier, mannen kan komme senere. Jeg hadde nok vurdert å gjøre det samme som deg hadde jeg vært enslig.

Skrevet

Må man ikke ha god økonomi, for først skal befruktningen betales, og deretter blir det ikkeno barnebidrag, og senere ingen pappa som kan sitte barnevakt.

Skrevet

Dersom man ikke har spesielle medisinske grunner som gjør det vanskelig å bli gravid, er det vanlig å bruke kunstig inseminering med donorsæd, og dette koster ikke mange tusenlappene.

Bidrag får man fra staten på lik linje med andre alenemødre som ikke har en barnefar med økonomi til å dekke dette.

Så tror ikke økonomi er et hinder for enslige kvinner som ønsker seg barn.

Stå på, hadde gjort det samme dersom jeg var i din situasjon!

Skrevet

"Bidrag får man fra staten på lik linje med andre alenemødre som ikke har en barnefar med økonomi til å dekke dette."

Oi.. Tenk når de somaliske kvinnene oppdager at de bare kan reise til en klinikk og oppdra sitt barn med god økonomi!

Skrevet

18:29

Gratulerer som vinner av ÅRETS DUMMESTE UTSAGN PÅ DIB 2009! Tror kanskje du vinner 2010 i samme slengen.

Skrevet

He he, akkurat kan det kan jeg aldri levende forestille meg. Somalsk dame med lysebrunt barn ville ikke blitt poplulært på hjemmefronten. Tipper hennes somalske ektemann er i stand til å befrukte henne selv.

Skrevet

DU har overhode ikke plikt å si noe til arbeidsgiver, og til familie gjør du det du syntes er best selv.

Flott foresten at du ikke bare går på byen og har onenight stand (vet mange som velger den måten) Men da utsetter man seg jo for all slags sykdommer og annen fare

Skrevet

Jeg var nå gift når jeg fikk mine og har ikke annen barnebidrag en det staten gir og heller ikke barnevakt i far.............

Hi vet ihvertfall hva hun går til. :)

Skrevet

Takk, takk. Poenget er at da ville de somaliske kvinnene finne ut at de ikke trengte å gifte seg, akkurat som mange norske har funnet ut. Resultatet er at vi andre må betale for klær og mat til barna deres gjennom skattepengene.

Er det riktig da, at en kvinne planlegger bevisst å bli alenemor, for deretter å nyte godt av bidrag fra Staten i mange år?

Og det med å finne seg en mann... Det er vel en grunn til at damene ikke har klart å finne seg mann allerede. Og hvis de finner seg en, vil han da gladelig strø pengene sine ut på barnet som han ikke er far til? Kanskje har han sine egne barn han heller bruker penger på.

Skrevet

Du vet at minste bidrag er 0kr, ikkesant? og at max er 1279kr?

Om HI ikke vil ha en mann, så burde hun slippe å bli tvunget til å ha en mann. Og er ikke dette en bedre metode enn å finne seg en mann på byen som ikke vil ha barn? En mann som har donert sæd vet hva den går til.

Om HI etterhvert finner seg en mann, så har han faktisk ikke forsørgeransvar for hennes særkullsbarn, men han vil nok mest sannsynlig bruke penger på det. For menn er ikke like egoistiske som damer, han vil ikke ha dette gravid-båndet til barnet som mor har uansett, og dermed ser de fleste menn på særkullsbarn og biobarn likt (selvfølgelig med unntak begge veier). Jeg har iallefall aldri møtt en mann som har kommet inn i en familie med barn som ikke har tatt ansvar.

Skrevet

jeg tror det er lurt og snakke med noen. en venninne eller noen andre som står en nær. slik at en har noen å ringe den dagen testen er det ene eller det andre.

men det er jo sånn jeg funker. du syns kanskje det er koselig at det er din hemmeligehet :)

bare du selv føler at du kan stå for det du gjør. så går nok alt bra!

Skrevet

Selv om du har gitt opp troen på ekteskapet, har nok neppe de små nyfødte barna det. Vi voksne har et ansvar for å legge til rette for dem så bra som mulig.

Skrevet

De aller fleste somalske kvinner er både muslimske og omskjærte. Kan aldri i min villeste fantasi forestille meg at vil bli sosialt akseptert at en muslimsk kvinne med sammensydd underliv vil la seg inseminere av ikke-muslimsk sæd.

Skrevet

Takk jenter,,jeg er alenemor til en og ønsker ikke en ny mann i livet,men jeg har lyst på et barn til,lyst å kjenne gleden og gjøre forbredelser ol som følger med et svangerskap uten innblanding av en mann...da jeg fikk nok av det da jeg var gift.er ikke noe bymenneske så det er liksom ikke noe alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...