des Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Jenta vår har bursdag snart, og det er en jente med glutenallergi på avd. hennes i barnehagen. Vi har lyst til å bake noe glutenfritt sånn at hun kan få spise det samme som de andre. Kan man bare erstatte vanlig mel med glutenfritt mel i en vanlig kakeoppskriftt eller må man bruke spesielle oppskrifter?
ny vestfold Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 toro har færdig muffins blanding og sjokoladekake mix som er glutenfri.til sukkerbrød bytter jeg bare ut vanlig mel med glutenfritt...ellers kan du gå inn på www.matoppskrift.no 335 forskjellige glutenfrie oppskrifter
Elletuppa Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Nei jeg bytter ikke vanlig mel med gluten mel, syns ikke det blir bra. Toro (pose) sjokolade kake er glutenfri, den baker vi mye. Er faktisk den eneste glutenfri maten som jeg syns er god.
Bettybu Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Hmm, har stort sett ikke problem med å bytte ut mel mot glutenfritt mel i kaker. Når det gjelder gjærbakst er det verre. Når jeg lager sveler bruker ca litt mindre glutenfrittmel enn hvetemel... Men Toro er ok, når man lager det bare sånn en gang!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå