Gjest Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Lurer på om jeg skal søke meg ekstrajobb som visningsassistent. Har lekt med tanken på å bli eiendomsmegler og da kan jo visningsassistent være en begynnelse. Noen her som har jobbet som det? Fikk dere mange oppdrag? Og hvordan var lønna?
Jenny-penny Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 jobbet som det mens jeg tok eiendomsmegler på BI. Tror jeg fikk ca 1500 for en visningshelg(var 19-20 år). Hver visning varer jo ikke lenge, så synes det var supert dengang. Men det er jo mye helger da, så man binder seg jo litt sånn sett. Det var oppgagstider dengang og jeg hadde masse oppdrag, vet ikke hvor du bor- markedet er veldig forskjellig rundt i landet. Timen du jobber som visnings ass.kan skrives opp og trekkes ifra når du skal statsautoriseres som megler:)
Gjest Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Tusen takk for svar! Du sier du fikk ca 1500 for en visningshelg, hvor mange visninger hadde du da? Jobber du som eiendomsmegler nå?
Jenny-penny Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Visning somregel da 1-4 timer fredag og søndag, eller lørdag og søndag. Jobbet med det før jeg fikk barn, men nå hadde jeg ikke orket å jobbe hele helgen med småbarn. Ønsker å gå tilbake som megler når jeg har større barn:) Fantastisk spennende og variert yrke. Har vurdert å ta takstmann også, da har man ett bein til å stå på i dårligere tider.
Gjest Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 hvor mange timer i helgene må man regne med å jobbe som megler? Og står lønna i stil sånn i forhold til arbeidsmengde? Det er de siste spm jeg har
*En rosa og en blå* Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Lønna kommer helt an på hvor mye du selger. Man kan jobbe rævva av seg en hel mnd, og likevel få en drittlønn. Jeg har jobbet som eiendomsmegler i 7 år, og ja - når markedet var bra så tjente jeg også sinnsykt bra, men jeg jobbet 12 t-dager, samt mye i helgene. Skal man tjene bra som megler, så må man legge ned mye innsats. Og skal man klare å dra inn nok oppdrag bør man være aktiv med å selge seg selv hele tiden. Selv i fritiden. Man bør faktisk begynne med fritidsaktiviteter hvor man kan møte kunder, bare for å forsterke "merkenavnet" sitt. Du har aldri fri. Selv når du er hjemme, eller på ferie, så må du til enhver tid være tilgjengelig, og kunder ringer til de helt fantastiske tider! Og det er en utrolig utakknemlig jobb. Du kan jobbe masse med et oppdrag, men likevel ikke oppnå en pris som er innenfor selgers forventninger, og da har du, i selgers øyne, gjort en dårlig jobb... Jeg er h e l d i g v i s ferdig med det yrket der! Men å jobbe som visningsassistent for å tjene noen ekstra kroner er helt kurant! Man tjener som regel mellom 3- og 500 på en visning, og man bestemmer selv om man vil takke ja til en visning eller ikke. Jobbet som visningsassistent mens jeg tok utdanningen, og det synes jeg var helt supert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå