Gå til innhold

Amming av to barn? Slutte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer ennå min lille, og barnet er ikke intressert i å oppgi puppen. Men burde jeg avvenne før neste kommer eller?

Jordmor mente sist at jeg bare skulle fortsette. Barnet er 23 mnd. Hvordan blir det event å amme to barn?

Noen med råd eller erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du AMMER da ikke et barn på to år?! Er du syk i hodet? Barnet kan jo spise BIFF til nå!

Skrevet

Enig med 12:35. Amming av så store barn er ekkelt!

Skrevet

Helt enig. Når barnet er fyllt et år,bør man ha slutta.

Skrevet

Så usakelige svar... Helt opp til HI hvor kenge hun ønsker å amme.

Jeg hadde nok villet amme kun babyen når den kommer. Hvis den eldste er avvent, så slipper det å bli noe sjalusi om hvem som får lov til å legges til. Dessuten er det verdifull råmelk den første tiden, som bør være forebeholdt babyen.

Hvis du vil amme begge må du jo ta en prat med eldste om at melka er viktig for babyen, mens h*n kan få når det ikke er mattid for babyen. (Dessuten klommer det vel litt an på hvor mye melk du produserer, hvor vidt du kan amme begge?)

Lykke til.

Skrevet

Usaklig? Man må venne barn av med pupp før de er tenåring, og å starte i alderen det er lettest å avvenne barn, er vel det lureste..? Ingen som vil ha et barn på fem år som roper "Mamma, jeg vil ha pupp nå!" i butikken? swynes det er direkte ekkelt av foreldre å amme barna så lenge, når det ikke er behov for det engang. Er vel bare for å spare penger..? Eller er det enda sykere grunner til at du fortsetter..?

Du må da regne med at folk reagerer, når du legger et barn som kan gå, prate, spise, begynne å gå på do osv inntil puppene dine for å få mat? Og så spørre hva du skal gjøre når det nyfødte barnet kommer? Er du så blåst?

Sett barnet ditt ned med et fat og bestikk og en kopp og gi barnet mat på et normalt vis. Er bare småbarn som skal ha pupp.

Skrevet

Så ufine dere er, det er faktis anbefalt av WHO å amme barna til de er 2 år!

Skrevet

Æsj sier nå jeg.. Amming er forbeholdt småbarn, ikke barn som kan be om påfyll..

Skrevet

Gjør det ikke noe mindre ekkelt av den grunn.

Skrevet

Selvfølgelig skal du avvenne toåringen med pupp, slik at den nyfødte får ha melka i fred! Synes du dette blir vanskelig, er barnet ditt mer bortskjemt enn det som er sunt, og du får nok aldri vent ongen av med pupp før den selv begynner å synes det er heslig..

Skrevet

Herregud, det er faktisk anbefalt å amme frem til to år! Har prøvd å slutte å amme flere ganger, men både leger, helsesøster og jordmor mener at jeg burde fortsette av orskjellige grunner.

Tenkte selv at jeg ville ha kroppen min for meg selv, til neste kom.

Er jo heller ikke snakk om å amme barnet i tide og utide heller da. Vært greit ved sykdom og slikt.

Vet om ei som ammet frem til barnet var tre år.

Men de fleste blir ganske fort flaskebarn.

Skrevet

Du kan fint amme to barn samtidllig. Tvillingmødre gjør det. Om du ønsker å slutte fordi du ønsker en liten pause anbefales det å gjøre det i god tid slik at ikke eldstemann blir sjalu. Og amme en 2-åring er ikke perverst som noen får det til å høres ut som, tvert imot er det anbefalt av WHO å amme til 2-årsalderen.

Skrevet

For noen fæle svar du har fått.

Syns det er flott at det finnes folk som har mulighet og har lyst å amme barna lengre enn hva noen teite dib-damer mener man skal.

Det finnes jo tvillingmammaer som ammer begge barna, så det skal nok gå fint å amme begge to. Men melken blir jo mest forbeholdt den minste siden den lever kun på det de første 4 mnd iallefall. Så det spørs jo om du orker å amme begge.

Personlig hadde nok jeg avvent før neste kommer, fordi jeg syns det virker stress å amme to stk samtidig( i forskjellig alder og forskjellig behov for melk).

Skrevet

Vet om flere som har ammet til neste nesten var på tur, det største sluttet av seg selv da melka forandret seg, ble mer rå melk som var tilpasset baby.

Skrevet

Anbefalt eller ikke, en toåring på pupp er sykt. Og tvillinger er noe HELT annet, ettersom de får råmelken samtidig, og tvillingmødre får mer melk i brystene. At en toåring skal smatte opp maten til en nyfødt er helt bak mål.

Skrevet

Prøv å søk på "tandemamming" som det kalles når man ammer to barn i ulik alder. Tror jeg har lest noe inne på ammehjelpen.

Viktig at man ammer den minste først og sørger for at den er mett. Vil tro det kan oppleves veldig intenst for den nybakte mor de første ukene i hvertfall.

Ammer min 18mnd datter. Har ikke vært hos jordmor enda, men vil få ca 24 mnd mellom barna.

Er usikker på om jeg bør avvenne eller ikke

Skrevet

Synes det er helt forkastelig at du får så utrolig usakelige svar inne på et forum som dette er ment å være. Her inne skulle man tro at det fantes oppegående, voksne kvinner, men det er tydeligvis noen opprørske tenåringer her inne også. De gjemmer seg bak anonymknappen med sine idiot-svar.

Merkelig, noen bruker dette forumet for å hevde seg og sin selvfølelse på bekostning av andre mennesker.

Se bort fra de idiotiske innleggene, og vær stolt over at du har ammet barnet sitt så lenge.

Skrevet

Neinei, oppegående, voksne kvinner har lov til å mene at det er både unødvendig og/eller ekkelt at noen ammer barna sine så lenge.

Det er noe sosialt uakseptabelt i å amme et barn utover det som er normen i ethvert samfunn, dermed må den som velger annerledes rett og slett innfinne seg med å få slike tilbakemeldinger. Man kan ikke tvinge verden til å akseptere ens valg, en må bare kunne leve med tilbakemeldingene.

Det samme gjelder f.eks mødre i land der det er sosialt uakseptabelt å amme barna in public. Eller angående helt andre valg enn amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...