Barn nr 3 (termin 29 mai) Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Har ligget øverst på den grønne feltet hele tiden, men i uke 37 langt over, begynner nå å flate seg ut. Er så redd for å føde et kjempebarn og få masse komlikasjoner. Kan man også ha lavt SF-mål og få store barn? Lurer på hvor mye dette målet har å si:)
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 SF-målet påvirkes ikke bare av barnets størrelse, men også av barnets leie, mengden fostervann, måleteknikk og polstringen på magen, samt innvendige mål hos mor, så svaret er nei, stort SF-mål er ikke nødvendigvis synonymt med stort barn. Man kan få store barn med lavt SF-mål og motsatt. Det eneste man skal være obs på, er at det kan være behov for vekstkontroll når målet ikke følger kurven det vanligvis har fulgt, enten det er hopp opp eller ned på persentilen. Hvis du går annenhver gang til jordmor og lege, er det slett ikke uvanlig at målene varierer litt etter hvem som måler.
Tyra01 Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Jeg lurte på det samme, da jeg har ligget øverst i det grønne feltet hele tiden... Men så kikket jeg og en venninne på helsekortene fra hennes to svangerskap, og så at vi lå helt likt der, og begge hennes barn var rundt 3300 gram da de ble født. Så det er nok ikke nødvendigvis en indikasjon på stort barn nei
Termin 061209 Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Jeg har ligget over kurven på SF mål.....langt over med alle mine tre har fått store barn også da... 1. 4000 2. 4500 3. i magen... De har blitt født på kort tid og uten noe problemer..
fått nr 2 <3 Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Jeg har ikke vært inne i det grønne skraverte feltet i det heletatt i dette svangerskapet. Er 29 uker og babyen ligger midt på treet i vekten Har sjekket på flere ultralyder, også en 3d Her er det bare slik at livmoren er stor. Jeg er ikke så stor av meg selv heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå