Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Prøver man å fortelle mennene sine hvordan husarbeidet best kan gjøres, er man kontrollerende og utakknemlig. Mennene skal ikke "fjernstyres". La dem gjøre det på sin måte, eller gjør dfet selv. Gjøre det selv er forresten ikke et godt alternativ. Da sitter man igjen med alt selv, noe som kan være overveldende med tre små unger og 100% jobb. Hvorfor kan de ikke bare høre etter? Min mann er hjemme med vesla om dagen. Hun bæsjet seg ut, og da er det normalt å vaske klærne med en gang. (Jeg tar klesvasken til vanlig). Skyll bort flekkene, bruk sitronsåpe/flekkfjerner før vask sier jeg. Jeg skjønner hvordan klær vaskes selv, er svaret... Joda. Nå er det permanente bæsjflekker på det nye fine antrekket. Når du vasker gulvet på kjøkkenet, må du vaske over et par ganger og vake god over på strategiske steder. Ja da, er svaret... Og klissete er det når jeg tråkker... Jeg tillater meg herved å bli frustrert, men erkjenner at jeg ikke orker å gjøre alt selv, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Jepp, sånn vil det nok alltid være? Vil vi ha hjelp i huset så er det bedre å holde munn hvis du ikke er helt fornøyd med resultatet eller måten det blir gjort på. Da føler han at det han gjør ikke er godt nok, og mannen vil til slutt la deg ta deg av det. Er noe med mannfolks tankegang så gjør at en ikke kan klage på husarbeid de gjør tydeligvis. Hvis jeg ikke er fornøyd "retter" jeg opp i stillhet...Men mannen her har faktisk fått forbud med f.eks å vaske klær, ble dyrt hver gang....selv om jeg hadde forhåndssortert det som skulle vaskes. Har funnet ut at det er viktig å gi litt skryt og heller prøve å rette opp når han ikke ser Har blitt ferska i å brette håndklær på ny da, hehe.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Har å blitt fersket i å brette håndklærne på nytt, endte med at jeg måtte ta alt som har med klærne å gjøre; finne skittenklær, vaske, tørke, brette og legge på plass. Får høre den historien ofte.... Menn er flinkest til å sveive over gulvet.... med blikket..) Slik er det bare desverre. Nytter i hvertfall ikke å si noe.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Skjønner at jeg er veldig heldig som har en mann som er KJEMPE flink hjemme. Han gjør nesten mer enn meg
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Tror ikke dette er et mannfolk-problem, det er et "navnet på mannen til HI"-problem. Min mann er ikke sånn.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #6 Skrevet 15. november 2009 Så bra for dere, vet om mange menn som er slik.
Gjest losen Skrevet 15. november 2009 #7 Skrevet 15. november 2009 Han jeg bor sammen med er flink til å ta sin del av jobben. Men resultatet er ikke like bra etter at han har gjort det, som det er etter at jeg har gjort samme jobben. Det gjelder faktisk det meste. Han greier ikke å stable oppvaskemaskina like bar som meg. Når han har vasket av kjøkkenbenken eller komfuren er det ikke like reint som etter at jeg har gjort samme jobben. Gulvvask, oppvask, støvsuging, ALT! Jeg ruler, jeg gjør det best. Men så er jeg ikke fanatisk heller, jeg greier å leve med hans rengjøring, jeg maser på mitt, men det nytter ikke, han evner det bare rett og slett ikke. Men oppvasken av finere ting, den har han fått dreis på, og en kan ikke lenger se forskjell på om det er han eller meg som har gjort jobben :-)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #8 Skrevet 15. november 2009 Hi her... Skal ikke klage på viljen. Jeg må ikke tukte mannen til å gjøre husarbeid, han tar sin skjerv. Det er kvaliteten som er problemet. Faktisk er dette noe som er tilfelle hos de fleste familier jeg kjenner. (Hvis jeg ser bort fra alle de hjemmene der mannen ikke letter på ræva, da) Har sjeldent hørt skryt av mennenes husmoevner. He he.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 Sliter med det samme her i huset. Normalt går det greit at det ikke blir like rent når han vasker som når jeg gjør det, men siden jeg har vært helt slått ut av bekkenløsning det siste halvåret og ikke vært i stand til bla i vaske dusjen, så blir det faktisk ganske ekkelt på sikt. Sitter å ser meg rundt i leil og skulle så gjerne vasket alt ordentlig... *sukk*7 Og når jeg sier 'SER du ikke at det er brune flekker på veggen i dusjen?' 'Når du vasker gulvet så må du iallefall klare å få med alle hybelkaninene, selv om det kanskje ligger igjen litt rusk' så ser han bare på meg som om jeg snakker gresk.
Tweak Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 Jeg vet jeg er heldig med min mann :-) Han vet nemlig ikke forskjellen på "dagligvask" og nedvask, så om han gjør noe så gjør han det utrolig grundig! MEN det er jeg som må tipse han om at det er lurt å tørke smuler og støv av ting og tang før man tar gulvet, siden det alltid faller ned noe. Heldigvis så ser han kjapt at mine råd er lure. Men når han pusser opp soverommet omtrent uten at jeg kan gjøre noe for å hjelpe til for tiden, så synes jeg det er helt greit at jeg tar meg av klesvask og "dagligvask", handling og middagslaging. De dagene han begynner på jobb kl 11 så står han jo faktisk opp tidlig og presser inn et par timers arbeid på huset før jobb! Og så er det på'an igjen etter middag de dagene han slutter tidlig på jobb. Det er svært sjelden han setter seg ned og koser seg med noe som ikke er relatert til husarbeid, så da synes jeg det er godt å kunne stelle litt for den flotte mannen min! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå