Gå til innhold

når våkner deres på ca 1.5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini på 1.5 våkner mellom 5.15-5.45. i dag var det "luksus" for han sov til 6.15...

han legger seg 19 og sovner fort da... vanlig at dem våkner så tidlig? har tenkt på om jeg skal prøve å legge han seinere men vet ikke helt... han er jo trøtt da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke de våkner noe senere ved at man legger dem senere. Da ender man bare opp med gritene, trøtte unger...Lillegutt pleide å sove fra 1900 til 0700, men nå er det endel tenner på gang tror jeg, så nå varierer det fra 0500 til 0700. I dag var vi oppe kl 0600. Han sover hele natten, så da synes jeg ikke det er så ille å stå opp tidlig (setter selvfølgelig pris på en time eller to ekstra, men i dag er det mannen sin tur til å sove)

Skrevet

Omtrent som din, mellom 5.20 og 5.50. Men hun legger seg mellom 18 og 18.20. Hadde det ikke vært for at vi skal til østen om en mnds tid, så hadde jeg begynt å snu henne (vi har ikke snudd henne på vintertid ennå). Men når vi kommer igjen fra østen vil jeg begynne å legge henne en time senere, og så regner jeg med at etter 3-4 uker vil kroppen hennes fange opp den nye tiden, og så vil hun sove lengre.

Det vil da selvfølgelig bli en liten mnd hvor hun vil få en time mindre søvn enn hun trenger, men det går nok bra.

Skrevet

Min har sovet fra 19-07 siden han var 4 mnd. De siste to mnd har han begynt dagen halv 6, 6. Han har sovet 2 dupper på dagen, kuttet den siste duppen for 14 dager siden. Sover nå til 7-8. Ja, jeg vet, har et luksus problem i forhold til dere :) men poenget her var å kanskje å prøve å la være den siste duppen?

Har ikke sjans til å ha han lengere opp en til 19, Av å til må han bare legge seg i 18 tia, men sover like lenge fordet.

Skrevet

Hvor mye sover han på dagen da?

Min sønn på 16 md legger seg ca 18.30 og sovner av seg selv før 19 (som regel) Jeg må ofte vekke han når vi skal i bhg. Da står jeg opp 06.45 og dusjer så tar jeg han opp etterpå. I helger og på fridager kan han sove lenger. I dag sto vi ikke opp før kvart på ni. MEN, han er ofte våken engang om natten da. Rundt kl 01. så da må jeg inn å trøste og putte inn smokk. sovner igjen i løpet av ti min.

Tar du han opp med engang han våkner? Roper han og vil opp da?

Min gutt kan ofte ligge våken i senga en times tid og pludre og prate med seg selv. Jeg står opp når han roper på oss.

Han sover opptil 15 timer i døgnet.

Et tips er å skifte bleie når han våkner så tidlig og si at det fortsatt er natten. Kanskje han våkner så tidlig fordi bleia er kliss våt?

Lykke til.

Skrevet

Jenta mi på 20 mnd legger seg ca. 19.30 i ukedagene og sover til 07.30, noen ganger må jeg vekke henne kl. 8.

I helgene kan hun være opp litt lenger og kan da ligge til halv 9 en sjelden gang:)

Må legge til at vi slet myye med søvn det første halve året.

Sover også 2 timer ute i vogna si i bhg:)

Skrevet

Min våkner også grytidlig, forrige uke så tidlig som klokka 04, men som oftest mellom 05.00 og 06.00. Nytter ikke å få ham til å sove igjen. :( Han har hatt problemer med søvnen, og innsovningene og det hjelper ikke at han sovner senere, så tror ikke det er svaret. :(

Skrevet

18 mnd, legger seg kl 20 og står opp ca 07.

Plages med at hun ofte våkner og gråter på natta uten at vi vet helt hvorfor. Vil ikke opp, ikke tørst/våt etc. Kanskje hun drømmer?

Her i huset er det ikke morgen før kl 06 uansett. I sommer hadde vi endel våkne timer midt på natta da vesle ville opp i halvfire-fire-fem-tida. En av oss kunne da legge seg på gjesterommet lengst unna for å få litt søvn. Den andre måtte høre på konserten til klokka endelig ble seks og vi kunne stå opp. Etter noen uker ble det slutt på å skulle opp "midt på natta".

Å holde barna lengre oppe for å få dem til å sove lenger fungerer ofte ikke. Men å gradvis og forsiktig endre leggetidspunktet hans kan kanskje få han til å forskyve morgenen.

Kan det hjelpe å endre noe på dagsovingen?

Skrevet

15 mnd og sover til mellom 7-8 på morgenen:) Legger seg 18.30-19

Skrevet

Våkner mellom 7 og 8. Og legger seg mellom 19 og 20. Jeg er meget fornøyd. Har hat den der tørnen med at hun skulle opp , og er veeeeldig glad den perioden er over.

Skrevet

At hun skulle opp 5 ja, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...