Misti Skrevet 15. november 2009 #1 Skrevet 15. november 2009 Hvorfår får jeg unger som ikke sover ? stresser jeg uten og merke det, for lte mat? for mye mat? gutten som nå er 3 var sånn når han var baby han og. sov ikke no særlig. og snuppa på nå 5 måneder. i går starta dagen kl kvart på 5 og var i seng for kvelden kl 8, og på hele dagen sov hun til sammen 2 timer, på natta våkner hun ofte kl 1 spiser og sovner igjen 2 tiden, så er hun våken mellom 4-5 og vil ikke sove igjen, jeg prøver og bli på rommet men det er lytt og jeg vil ikke at 3 åringen skal våkne, han har rom på andre siden av veggen for oss. hva gjør jeg galt ? Ja det hjelper seg, men gutten på 3 har alltid vært tidlig oppe om marran, og gruer meg til ut i jobb i gjen når hun også er så tidlig oppe. blir lange dager og sager som jeg går rundt i halsøvne. Får ikke til lengre dupper. 5 min her og ti min der. vet ikke hvor jeg skal begynne for og få orden på det.
petite fleur Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Ligger hun ute i vogna og sover om dagen? Da sønnen min var så liten, klarte han ikke å sove mer enn 20 min inne, han måtte ligge ute.
Misti Skrevet 15. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2009 hun ligger inne, har ikke giddi og lagt henne ut. for det første så sover hun ikke no lenger når vi er ute på tur. sover 15-20 min, så har liksom tenkt at hun sover ikke no lengre da... og for det andre så vet jeg liksom ikke helt hvor jeg skal begynne... hvordan skal jeg begynne og innføre lengre sove perioder ? hun våkner kl og vil sove igjen kl 6 men da er det liksom bare det siste fra natta som trengs og ja etter det så bare baller det på seg, med en lur her og en der. ja jeg vet jeg må holde henne våken lengre for og få lengre dupper og har prøvd men det hjelper ikke. ja det kan være hun ikke trenger mer søvn men det blir liksom værre.. før så la hun seg uten problem i 7 tiden, men de siste 3 dagene har hun dradd det ut. bare smiler og babler, ja det er fint med en unge som smiler og ler men hun må da sove hun også... hmm...
*smula* Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Jeg ville prøvd å få orden på dagsovingen først. Mini var ikke så glad i sove på dagen da han var liten, så vi lagde et skikkelig soveregime. Ventet i 3 timer etter at han våknet om morgenen. La han i vogna, ut og trille til han sovnet og trillet hvertfall en time etter han sovnet, så det hvertfall ble en time soving. Så våken 3 timer igjen, ut i vogna på trilletur igjen. Og det samme 3.gang den dagen. Etter 2 uker var rutinen inne og han sov 3 gode dupper på dagen. Det ble mye lettere å legge han på kvelden også. Det gikk nok 1,5 mnd før han sovnet av seg selv, uten trilling på dagen. På kvelden sovnet han med puppen i munn og ble lagt i sengen sin. Etterhvert sovnet han selv i sengen sin også. Ja, vi satte livet litt på siden og takket nei til mange hyggelige formiddagstreff, men det lønte seg nok i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå