Gå til innhold

Da var den gode fasen over og det blir verre og verre....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita som er veeeeldig variabel i søvnen. Noen uker er hun våken mye, mens andre uker kan hun sove natten igjennom. Denne uken ble hun 7 mnd og terroren når nye høyder! Våken en gang i timen natten igjennom! Jeg bruker ca en halv time på å sovne etter hver gang så nå har jeg gitt opp å legge meg. Blir seriøst gal snart, ikke har hun vondt, ikke er hun sulten, skal bare skravle litt, sitte på fanget og sjekke at det er noen som kommer når hun gir lyd fra seg. Roper først et par ganger og får hun ikke noen reaksjon åpner alle sluser seg. Så her er det bare å løpe ved første antydning til knirk:-(

Ikveld tok jeg henne for første gang ut av soverommet for å se om det hjalp med litt grøtpåfyll, men nei - våknet på slaget en time etter innsovning. Supergrei å legge da, bare hun får litt kos først - men denne oppstykkete søvnen går meg på nervene!!!!! Si at det bare er en fase!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan kanskje trøste deg med at vi er flere som holder på å klikke. Min gutt sov ganske greit helt til han ble 7 mnd og så skar alt seg. Kurven er nedadgående og nå er han 11 mnd....

For og oppsummere ser en søvnuke omtrent slik ut:

1 dage god søvn (19-06) med kun en oppvåkning

2 dager med søvn (19-05) med en til to oppvåkninger

3 dager med urolig søvn gjennom heøle natten (inne hos han opptill 6 ganger)

1 natt med masse styr om kvelden (mellom 19 og 23) men natten ok

Dette er en vanlig uke hos oss.

Til ditt spørsmål, JA jeg tror dette er en fase. Jeg bare tror det er forskjellig hvor lenge den varer.

Hold ut:)

Skrevet

Åh....forferdelig slitsomt...jeg vet. Hvordan er det på tannfronten nå?

Når sover hun om dagen? Her har det hjulpet litt å skyve fram duppene. Prøver å unngå at han sover noe særlig etter to på dagen. Legger seg sju om kvelden. Småtten min er ti mnd, så jeg vil jo tro at jenta di kanskje trenger søvn litt senere på dagen - men kanskje unngå at hun sover etter tre om dagen? Men det gjør dere kanskje?

Har du noen å dele oppvåkningene om natta med? Kan pappaen stå opp med natteterriristen om morgenen så du får sovet litt? Utrolig viktig å få sovet litt innimellom. Jeg kjenner følelsen av å bli smågal av oppstykket søvn, og småtten har ikke våknet så ofte som jenta di.

Og ja: Her har søvn gått i faser. Verst var det da tennene meldte sin ankomst. Kanksje ikke rart: På det mest intense kom det fem tenner i løpet av 14 dager.

Skrevet

Hun har fortsatt ikke fått noen tenner så det kan jo være de som er på vei, men da ville jeg jo tro hun var litt sutrete? Hun er ikke det, bare superblid og selskapssyk virker det som:-)

Har kuttet dagsoving fra tre til to dupper uten at det har gjort noen forskjell, sover ikke etter 15.30. Hun sover sjelden mer enn 2,5 timer tilsammen på dagen og er trøtt når hun legges kl 19.00. Da har hun også den lengste søvnen, ca til 20.30:-) Rekker iallfall å få lagt storebror før det setter igang. Hadde hun enda vært sulten, da kunne jeg skjønt det. Sovner med en gang om hun får pupp, men er ikke reel spising - bare kos. Huff, spørs om ikke jeg må til med nattavvenning igjen *har ikke lyst*.

Pappaen må jo ha søvnen sin når han skal på jobb så han er det ikke mye å hente hos. Han har stått opp med henne begge dagene i helgen slik at jeg har fått et par timer på puta iallfall, heldigvis - hadde ikke vært menneske hvis ikke.

Takk for tilbakemeldinger, er godt å vite at man ikke er alene og at dette sannsynligvis går over - håper bare ikke hun holder på til hun blir 11 mnd:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...