Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Jeg var til stede da taxisjåføren kom i heftig diskusjon med 3 av de jeg hadde vert på fest med!! Nå er jeg også anmeld.. Hvorfor?? Vert i avhør, og de sa selv at taxisjåføren hadde sagt at jeg ikke hadde gjort noe, så hvorfor er jeg anmeldt og hvorfor må jeg ut med 4000kr når jeg ikke har gjort noe galt!!????? Vet dere om noe jeg kan gjøre, hvem kan jeg ta dette opp med??
thea - M har gull i gulping Skrevet 15. november 2009 #2 Skrevet 15. november 2009 Hva? Dette er jo helt på trynet! Jeg vet ikke, kontakt en advoktat eller noe. Kanskje du har fri rettshjelp?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #3 Skrevet 15. november 2009 Jeg synest også det er helt på trynet! Jeg har ikke noe interesse av å punge ut 4000kr for noe jeg ikke har gjort galt! Jeg bare satt i taxien, og er anmeldt for skremmende/plagsom/hensynsløs adferd..???? Også krever sjefen for taxi selskapet erstattning for tapt tid, dette skal jo selfølgelig deles på anmeldte... Taxisjåføren var innvandrer og snakket veldi dårlig norsk.. Jeg har alltid vert en rolig type og lager veldi lite ut av meg.. Grunnen: Vi hadde bestillt en taxi for 5stk, altså det må være 5 ledige seter utenom sjåførsetet.. Men da taxien kom, var det en vanlig personbil men 5 sitteplasser!! Altså, en plass for lite! En av de andre spørte om han kunne kjøre overlast for det var så langt hvis vi måtte ringe etter ny taxi (ca 1time kjøring + venting på ledig taxi).. Han ville ikke det, og det kan jeg forstå men han nektet også å ringe for å få ny taxi for oss og fikse missforståelsen! Da ble det etter hvert en ganske heftig diskusjon ut av dette mellom taxisjåføren og 3 av de jeg var på fest med (vet bare hvem 1 av de er). Jeg satt i bilen på ene siden, og ville helst bare gå ut men fikk beskjed om å bli sittende, og full og dum som jeg var så satt jeg bare der jeg.. De andre kjeftet og diskuterte, til slutt ble taxisjåføren så sur at han bare gikk fra bilen og ringte politi fordi han nektet å ringe til taxisentralen. Vi gikk da inn, og gikk da selfølgelig ut fra at han hadde ringt politiet.. Og det hadde han, ca 30-40 min etterpå kom politet på døra. De ble forklart hvordan ting hang sammen og de fikk navn og mobilnr av oss.. Jeg fikk med meg veldi lite av ting som ble sagt til denne taxisjåføren, men det jeg fikk med meg kan jeg si meg enig i.. Og det er det at når vi har bestillt en bil til 5stk og vi får en bil til 4stk, så er det vel taxiselskapets oppgave å fikse det?? Jeg trodde da at det var normal servcie at taxisjåføren ringte til sentralen og fikset en bil der det var plass til alle?? Men mitt poeng her, hva er det jeg har gjort galt?? Denne mannen har jo anmeldt hele gjengen som var der, om de sa noe eller ei.. Jeg har jo på ingen måte truet noen noen gang! Og når de sier det selv, hvorfor må jeg da inni dette?? Kjenner jeg er litt stressa, jeg forstår ikke !!
thea - M har gull i gulping Skrevet 15. november 2009 #4 Skrevet 15. november 2009 Forklar deg skikkelig til politiet. Men rart hvis de andre har sagt at du ikke gjorde noe, Men 4000 kr? Hver? Pga tapt tid? Dette er jo helt sykt.. Da kunne jo dere feks bare ha betalt det reisen hadde kostet eller noe og vært ferdig med det
Anonym bruker Skrevet 15. november 2009 #5 Skrevet 15. november 2009 Man kan faktiski gå til motanmeldelse, evt true med å gå til VG. Prøv dere med å true taxi-selskapet først, og se om de dropper hele greia! Hvis ikke kan du skaffe deg advokat, evt rett og slett møte opp til politiet og legge fram saken din på en ærlig og grei måte. Men å stå fram i avisa kan også være en grei måte å sette lys på saken. Språkproblemer er et velkjent fenomen, og dere skal ikke straffes fordi fyren ikke skjønte bestillingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå