Gå til innhold

svangerskapspenger og svar fra NAV

tre@sko�fikk jente 1 dag over�

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått innviglet svangerskapspenger, hvor lang tid tok det fra dere søkte til dere fikk vedtak?

Jeg har sendt inn søknad for straks fem uker siden og har ikke hørt noen ting (bortsett fra et brev som bekreftet at de hadde mottat søknaden min) og synes egentlig det var litt lang tid.........

Man har jo faste utgifter som går, så jeg håper ikke de har tenkt å bruke veeeldig lang tid... (det stod i brevet at det kunne ta alt fra 1-3 mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok vel gjerne to måneder for min del. Har ikke fått svar på siste søknad enda. Men har heller ikke tenkt over at det tok lang tid, i og med at jeg er heldig og har en arbeidsgiver som utbetaler lønn som vanlig og får tilbakebetalt fra NAV i etterkant.

Håper det ikke tar så lang tid for din del :)

Skrevet

tok 1-2 uker for meg. Fikk brev om behandlingstid og svar på søknaden samme dag. Her betaler også arbeidsgiver lønn som vanlig og får tilbakebetalt fra NAV

Skrevet

Nesten 2 mnd..

Skrevet

Her tok det over tre mnd da jeg fikk førstemann. Mye pg surr fra NAV, spurte om litt forskjellige ting i forhold til utfylling og dokumentasjon ol. Fikk et svar med en dame, og så fikk jeg beskje d fra saksbehandler om at dette ikke var korrekt allikevel. Hadde flere runder med dette før det omsider ordnet seg. Hadde jeg vært deg så ring NAV kontoret og hør hvordan de ligger ann med søknaden din. Si at du har regninger som skal betales og spør hvordan de mener du skal få betalt disse om de har tenkt å bruke flere mnd på å behandle søknaden din.

Skrevet

Tror jeg får ta en telefon til dem til uka. Ringte dem forrige uke for å spørre hvordan det gikk med søknaden, men det virker som at det ikke er mitt lokale NAV kontor som behandler søknaden, selv om jeg trodde at det egentlig er dem som skulle gjøre det. Personen jeg snakket med visste nemlig ikke noe mer enn meg, så lurer litt på hva jeg skal spørre om når jeg ringer igjen i og med at jeg ikke har fått oppgitt navn til noen saksbehandler så vet jeg ikke helt hvem jeg skal mase på. phuuu...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...