annesmil Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Sønnen vår sier mamma, hadet, se, det, voff voff, han er 15 månder å har sagt disse ordne siden han var 1 år, men det kommer ikke til nye... Er ikke bekymret, han er veldig tidlig ute . Men, pappaen skulle nok ønske det kom en pappa lyd snart. Så når sa deres barn pappa??
~sjiraff~ Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Min er 21 mnd og sier ikke pappa. Han peker på pappa da jeg spør hvor pappa er, men sier mamma da han ser bilder av pappaen sin. Men han er vel strengt tatt ganske så treg da det kommer til språk. Sier bare mamma, tog, voff, hest, yoghurt (hvertfall noe som skal ligne) og lys.
Gjest Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Her var pappa 2 andre ordet han sa.. da var han nok rundt 8 mnd. Mamma kom leeenge etterpå.
ifie Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Skatten vår var også rundt 8 mnd. 8-9. Pappan hans var bortreist med jobben, og jeg hadde hengt opp et bilde av han i krabbehøyde. Han krabbet bort til bilde og sa "babba". GJETT om den pappan ble stolt og rørt da jeg fortalte han det!? "Titt-titt" kom rundt samme tia, men det var det
Hikken Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Leah er også 15 mnd, og hun har masse ord nå, men pappa er bare mamm. Hvis jeg sier "pappa" ser hun bort på pappaen sin og peker og sier mamm eller ingenting :-P
Pysjen Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Eldstemann sa "Pappa" når han var 2,5 år. Yngstemann sa det når han var 14 mnd.
Ranveig R Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Hos begge ungane var det første ordet "pus", hos begge to rundt 9 mnd. Eldste var/er tidleg med språket, sa mamma og pappa like etter pus, og hadde lange setningar ved 2 år. Lille lærte ikkje fleire ord på maaaange månader etter "pus". Mamma sa ho ved ca 14 mnd trur eg, og det tok vel eit par mnd til før det kom eit pappa. Trudde ho skulle bli ganske sein med språket (begynte først å herme etter ord ved 23 mnd), men no er ho akkurat fylt 2 og eg har høyrd fleire 3-ordssetningar dei par siste dagane. Dermed er ho visst ganske så normal ) Hm, der fekk du jaggu meir info enn du spurte om - måtte berre skryte litt med det same vi var inne på det ;-p
lillepixie Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Han har sagt ordet "pappa" en god stund nå, husker ikke helt når han begynte med det. Før ett ihvertfall. Men han begynte ikke å bruke det bevisst for å skille mellom mamma og pappa før han var et sted mellom 15-17 mnd. Han er 19 mnd nå
lilletulle Skrevet 15. november 2009 #9 Skrevet 15. november 2009 Lillemor har sakt pappa siden hun var 7,5 mnd. Hun sier også mamma, hei og heeei pappa : sååå søt atte:D
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 15. november 2009 #10 Skrevet 15. november 2009 Gutten vår og sa pappa første gang når han var 7,5 mnd, å det er det eneste ordet han har sakt nå er han snart 10 mnd, men forstår endel ord og delvis setninger virker det ut som
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå