Gå til innhold

episoder av "Jordmødrene"


thankful

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil bare anbefale de som er nysgjerrige på fødsler og alt rundt (feks. andre som meg som aldri har gjort dette før) serien "Jordmødrene" som har gått på NrK1. Episodene kan sees på nett-tv når som helst:

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/sok/jordmødrene

 

Jeg så 4 eller 5 episoder her en kveld, og det gjorde meg veldig godt fordi jeg syns dette med fødselen kan virke litt skummelt. Føler meg liksom litt mer forberedt nå! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordmødrene serien er helt fantastisk! Jeg har sett den flere ganger og for mitt vedkomne har den gitt mye. En fin måte å få litt info, jeg har lest veldig mye om fødsler ved siden av og føler meg veldig klar på hva jeg ønsker for min fødsel, men det kan sikkert endre seg fort når man er midt i og kjenner på smertene. Jeg gleder meg i allefall! 72 dager igjen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har sett det på tv'en før, og det er en flott serie. Det hjelper veldig å se på den for å huske hvordan kroppen takle en fødsel helt naturlig, og hvor flinke de som jobber på avdelingen er (dvs helt utrolig!). Skal se på den igjen. Takk for tipsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset thankful :)

 

Skulle jo egentlig ta tidlig kveld i går da jeg hadde vært på jobb i ørten timer.. men av nyskjerrighet så klikka jeg inn på nkr sine nettsider å jada, der ble jeg sittende klistra fast i skjermen gjennom de 6 episodene som ligger der.. tårene rant å følelsene tok helt overhånd.. Superflott serie!! Åååh som jeg gleder meg nå til å få min lille baby :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra!

Jeg begynte også å grine flere ganger mens jeg så episodene.

Det er flott at man kan være litt flue på veggen og se at ting som regel går kjempebra. Jeg tror at jeg har hørt for mange skrekkhistorier om kompliserte fødsler, alt som kan gå galt, at man mister skrekkelig mye blod, må klippes, revner, ender opp med keisersnitt i siste liten, at ungen holder på å dø, ...you name it. Fint å se hvordan ting foregår in real life. Det blir litt mindre dramatisk da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fra min erfaring går de fleste fødseler langsomt og kontrollert;

dvs lite dramatikk. Vi hører ikke om de fleste fødseler som går kjempe fint. Min første fødsel vart i 14 timer fra de første rierene, og i denne tiden klarte jeg å spise middag, og legge meg ned for å hvile i ca 8 timer før vi dro på sykehuset, så hele fødselen var en veldig rolig og bra opplevelse. Regner med det sammen denne gangen, men kanskje det blir litt kortere.

 

Jeg gråt gjennom alle episodene; det blir en veldig sterk opplevelse, og det blir forsterket når mann ser andre opplever det sammen, og den lettelsen når babyen endelig kommer ut, frisk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...