Gå til innhold

Paris med ettåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er kjent i Paris og som vet om steder det er greit å spise med små barn (der de har barnestoler f eks.) Er det vanlig at de har det på hoteller og resturanter? Vi skal reise neste uke og tenker at det kan bli sitsomt med han på fanget hele tiden. Inbiller meg av en eller annen grunn at det ikke er så vanlig med barnestoler.

Andre tips om steder å besøke, butikker etc? (ikke Disneyland og slikt - vi har bare med ettåringen).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes generelt de er arrogante og lite barnevennlige i Paris. Så tror rett og slett jeg heller hadde valgt et sted de er litt mer vennlig innstilt til småfolk:-)

Barcelona eller Lisboa f. eks.

Skrevet

Jeg vil bare si: ha med bæresele! Dere kommer nok til å ta masse Metro, og jeg kan ikke se for meg at det er en enkel sak med vogn..

Skrevet

Det finnes en babystol som man kan tre på vanlige stoler. Koster 199 kr. Er genial. Husker selvsagt ikke hva den heter akkurat nå, men vi brukte den veldig mye da minsten hadde rundet året og vi var borte på besøk. Den er liten og lett å ta med seg.

Skrevet

Sack'n seat heter det. Vi kjøpte vår på babymagasinet. Genialt om ungen sitter stødig selv og du er redd det ikke er barnestoler tilgjengelig.

Skrevet

Turen er bestilt og betalt så et annet sted er ikke aktuelt. Skulle nok kjøpt en slik stol ja. Men vi reiser allerede mendag morgen så vi rekker det ikke. Bæresele tar vi med ja. Har vært i Paris med vogn før så jeg vet at det er litt stress med metroen, men det gikk greit. Må nok bruke vogna litt også,

Ingen positive opplevelser?

Skrevet

Min minste har vært i Paris 3 ganger fra ha var ett til tre. Vi har spist overalt, fått samme gode service og ikke hatt noe problem med å finne en stol. Maten er bestandig god. Å anbefale ett sted å spise i Paris er umulig. Vi ser 1-2 nye severdigheter hver gang vi er der, sist var det Invalidedomen med ett flott krigsmuseum. Har også sett Verailles noen ganger, Notredame, Disneyland haugevis av ganger og bare sett Paris sånn ellers.

Skrevet

Har også vært i Paris menge ganger men mest med hele ungeflokken. Lenge siden vi var der med en så liten. Har ikke tenkt å stresse med å se for mange severdigheter men heller bare vandre rundt i byen og bare være der (og kanskje shoppe litt ;) )

Skrevet

Jeg vil ha ett påskudd til å komme tilbake. Å bare se høres fint ut, man trenger ikke å se alt på en gang og har mistet tellinga på hvor mange ganger jeg har vært der. T banen var ett helvete og minsten kvitterte med å tisse på gulvet i mangel på toalett. Stakkar. Hva skal man gjøre med tissetrengt 3 åring og ikke tilgang på do? To etasjes flotte vogner, men ikke do.

Skrevet

He he. Heldigvis bleiebarn enda småen vår ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...