Gå til innhold

Har noen av dere brukt Orgalutran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

...har fått en noe annerledes protokoll denne gangen og blir selvsagt nervøs av det...

Puregon (lavere dose enn før) + Orgalutran de siste dagene...

Hva er det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia Nurket, jeg pleier bruke orgalutran (om jeg ikke husker helt feil) ca fra dag 4 eller 5 med sprøyter for å hindre en evt eggløsning. Puregon + menopur for å få saker og ting til å vokse, orgalutran for at det ikke skal løsne ;)

Skrevet

Har i tillegg gått ned 100ie...ingen menopur denne gangen...og altså mindre puregon alene...

Har sendt mail til legen...blir stressa av at jeg NÅ plutselig skal ned i dose...kan det ha noe med dhea jeg skal bruke som er et eggstokkstimulerende preperat?

Håper noen vet...

Skrevet

Hei Nurket

Jeg har hatt ett IVF-forsøk så langt og gikk da på Puregon. Fra syklusdag 6 satte jeg i tillegg en daglig injeksjon av Orgalutran for å hindre tidlig eggløsning. Brukte altså Puregon og Orgalutran parallelt i noen dager, til folliklene hadde passe størrelse. Satte deretter eggløsningssprøyte på det tidspunkt jeg fikk beskjed om fra legen.

Skrevet

Hei! Jeg har brukt orgalutran hver gang og det funker flott? Ferdigfylt sprøyte og ikke noe pes. Hva heter dhea-produktet du skal gå på?

Skrevet

Rart du skal ned i dose, ja, mulig det har noe med dhea-produktet ditt? Synes du skal spørre han for sikkerhets skyld...

Skrevet

Heisann vennene mine :-)

Ja, har sendt mail...blir litt urolig...

Tror det bare er 2barnsmor 2010 som skal gå på DHEA...

Det skal jo bedre forholda...men likevel...

Håper hun vet noe...

Tak for hjelpa...lurte på hva slags "APETRAN" medisin jeg skulle ta (orgotang)...syntes det hørtes skikkelig suspekt ut...

He he he...fint at han prøver nye ting...har jo blitt gravid flest ganger på ren puregon...

God søndag...

Skrevet

orangotang...jeg skriver jo så mye rare ord her inne...

Skrevet

Hei. :)

Jeg har prøvd både kort og langt regime. Brukte synarela og puregon første gangen. Nå har jeg hatt to korte regimer. Har brukt puregon f.o.m 2. syklusdag og orgalutran f.o.m syklusdag 5. Dette har faktisk resultert i flere egg te meg enn da jeg brukte spray. Fantastisk herlig å slippe sprayen også.

Skrevet

Hei Nurket1

Kjenner ikke til Orgalutran(tunga beint i munnen her) Da jeg hadde forsøk ved Ciconia gikk jeg på lav dose Puregon. Gynekologen som samarbeidet med klinikken, stussa over dosen. Var ikke vant med det fra norske klinikker. Jeg fikk til svar at hensikten var at eggene skulle oppnå bedre kvalitet ved lavere stimulering over lengre tid. Jeg hadde Luveris i tillegg de siste dagene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...