(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 ..og akkurat nå møtes nygutta og gamlegutta på sofaen ved siden av meg her. Det ser ut som det er fred og fordragelighet for nå. Smågutta er bare babyer. Gamlegutta er alt 2 år og begynenr å bli litt skrøplige. Greit å få litt ungt selskap da.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Gutterotter trives sammen, altså? Ingen rivalisering?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2009 Rotter er jo flokkdyr, så de "må" være i flokk om man ikke skal ha med seg rotta rundt hele døgnet. hehe. Gamlegutta elsker hverandre og er som erteris, men de har jo vokst opp sammen. Det kan bli rivalisering når voksne gutter møter hverandre for første gang, men det går som regel bra når de nye er småttiser. Er jo bare 8-9 uker babyene. Vi prøvde å adoptere et par voksne gutter for over 1 år siden men det gikk ikke, da var det rivalisering og de vi adopterte brukte alle skitne triksene i manualen for slemme rotte gutter -boka. haha. Så langt er alt bare velstand her, men klart .. det kan bli litt kjegling om status etterhvert som nyrottene vokser til.. Spørsmålet er bare om gamlegutta lever så mye lenger. Harry er litt pjusk så det var grunnen til at vi valgte å få to til nu. Blir evt. kjedelig for Orvard å være igjen alene. :/
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 Harry og Orvard, faktisk, hehe - har nygutta fått navn ennå eller?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2009 Hehe. Ja, det er Harry som i Harry Hole så klart. Orvard er en katt og en mann fra en svensk barnesang. ;p Lille har døpt den ene Kasper og fanten skal gi den siste navn. Han har ikke bestemt seg men heller mot Grevling for han ser litt ut som en grevling i fargene. Jeg venter på en rex (med krøllete pels), og når jeg finner han så skal han hete Spioni eller Raskol. ;p
Tante Bassa Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Sikkert koselig med rotter hvis man liker den type dyr, Jeg synes bare de er skikkelig ekle. Uff ;-(
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2009 Nissekusine Vi liker vel stort sett alle typer dyr her. Hund, katt, rotter.. you name it. hehe. Satser på at vi får pusunge når vi flytter til nyhuset. ;p Ja, er mange som synes de er ekle.. eller halen da. Elsker rottene. De er så mye og gode. hehe.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Nyhuset - er det det huset du drømte om her inne for ei stund siden? Eller ble det noe helt annet? Gratulerer med nytt, forresten )
Tante Bassa Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Det er halen som er ekkel, ja. Minner om mark, som jeg er livredd for. (hehe)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. november 2009 yadda: yep!! fikk det til takst!
Gjest Tale30 Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Så herlig! Lenge siden jeg har hatt rotter nå. Vi hadde på det meste 10 rotter som bodde i et 2 m høyt parakittbur som vi hadde bygget om med 5 etasjer og hammocker mellom hver etasje. De elsket det buret Det var ikke noe problem med rivalisering der i gården. De bare koste seg masse sammen. Det var fascinerende å se hvordan de levde i samfunn med hverandre. Alle med sin helt spesielle personlighet
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. november 2009 Tale: Hehe. Høres ut som et bra bur. Vi har sånn ilder/degusbur. Er vel rundt 160 cm høyt og har mange etager, hengekøyer, bruer, rør og annet stash. Kan godt si at gamlegutta har hatt god plass i det alene helt til nå. Tror det skal gå greit å dele det med 2 til ja. Akkurat nå er situasjonen litt spent der inne. Nygutta vil kose, Orvard synes de tråkker over et par grenser i hans område. Bare jeg finner en rex gutt så blir det nok minst 1 til på oss også.;p
Gjest Tale30 Skrevet 14. november 2009 #13 Skrevet 14. november 2009 Vi hadde også Rex. Den beste rotten vi hadde var en dobbelrex dumbo, den så helt saiko ut
ippemo får augustbaby Skrevet 14. november 2009 #14 Skrevet 14. november 2009 Datteren min på 6.5 år ønsker seg en kanin. Jeg synes kaniner er skumle (!) og sa ja til (hette)rotte. Først ville hun ikke, men hun fikk se noen i dyrebutikken og da ombestemte hun seg. "Se så søøøøte, mamma!" Så mulig vi får rotter i hus selv De blir jo til hele familien og selvsagt skal vi voksne ta ansvaret. Ser ikke bort fra at det blir en spesiell julegave i år, hehe.
*toppris* Skrevet 14. november 2009 #15 Skrevet 14. november 2009 rotter er noen utrolige dyr:) Fvoritten her er dumbo og husky:) Savner rotter i huset:( Stser på at det blir noen nye når vi får større hus og guttene her hjemme blir litt eldre, mannen her hater rotter.. Drev oppdrett for noen år siden:) Så savner virkelig rotter:( Men har desverre ikke tid til det nå
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 14. november 2009 ippemo: ahhh. Lille fikk harr og orvard i julekalenderen sin for 2 år siden. Da var hun 3.5 år. Hun har tatt godt vare på gutta sine iallefall. tipper vesla blir glad for en fuzzy julepresang ja. thale: dobelt rex ja. traff på to i en dyrebutikk her om dagen, jeg synes de er kule men kjæresten er ikke så glad i dyr uten hår kan du si. Orvard er en dumbo, resten av gjengen er toppører. toppris: Orvard er en blå berkshire dumbo og harry er blå berkshire toppøre. Søtiser. De to nye gutta er husky med bliss opp hodet og toppøre. hehe. Du hadde nok trives med disse gutta. Skjønner at du savner de. Er jo så koselige. Nå ser det ut som vi har fått munn-kyssere også. Det synes jeg er så koselig men gamlegutta har vært for sjenerte til å kysse mor på munnen. hehehe.
*toppris* Skrevet 15. november 2009 #17 Skrevet 15. november 2009 *sukk* heldig du er! Den første rotten min, sukk, ingen kan slå henne, Tootsie. Hun var den mest spesielle rotten jeg noensinne har hatt;) Nydelig husky dame, skikkelig damete rotte. Var veldig "pen" på ting, skulle for eksempel ikke drikke vann av flaske eller skål, men skulle ha det fra rennende vann i vasken;) Hun lurte unna tingene mine, sjokolade, tyggis og røyk fant jeg alltid gjemt bak/under sofaen;) Hadde også gullfisk, kremt... plutselig var den borte, og planten var halvt oppspist. Fant ikke gullfisken på leeeenge... Skulle reise og hadde funnet frem baggen, oppi der låg en halvt oppspist inntørket gullfisk lagret. *grusom død stakkar* der hadde hun balansert på bakbena på kanten av fiskebollen og "fisket" med "ermene";) Artigt. Gjorde slik på vannglasset mitt med tegninger i bunnen, så hun trodde nok det var noe godt oppi;) Når jge kom inn i rommet kom hun i full fart hoppende mot med og klatret opp på skulderen for å sitte og preike i øret mitt;) *ingen kan erstatte henne* Men det er vel også slik at den første er og blir den beste, uansett;) Men har jo hatt endel etter henne og ingen har vært slik som henne i oppførsel og personlighet, skikkelig unik og spesiell var hun;)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 15. november 2009 toppris awww. jeg må innrømme at gamlegutta er litt sære og ikke så kosene som vi ønska at de skulle bli. de er fra imazoo i sverige om det sier deg noe og var ikke håndtert før vi kjøpte de. nygutta er fra privat oppdrett, riktignok vært i dyrebutikken noen dager før vi kjøpte de men de er mye mer vant til håndtering. Tror disse blir sikkelig koserotter. Mye er jo opp til oss også da, men gamlegutta har vært litt sjenerte. Kosete når de vil, og morsomme.. men ikke sånn menneskeoppsøkende liksom. Nygutta kommer for å sove på deg når de er trøtte av å fly på sofaen. Harry sliter fortsatt med pusten. Er på andre dag med pencillin nå, men har ikke så høy forventing til at han skal bli bra igjen. Det er godt det ser ut til at småttisene er akseptert av de gamle. De sover i en stor haug alle sammen akkurat nu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå