Gå til innhold

Er jeg den eneste som ikke har stuebord?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke stuebord jeg. Bare en sofa og en rund stor pall. Har aldri skjønt vitsen med det, da får man plutselig en unnskyldning for å spise mens man ser på tv, noe jeg ikke er begeistret for.

Etter vi kjøpte ny sofa og heiv ut bordet, har vi brukt spisestuen myyyye mer. Og det har blitt så koselig! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg litt tvunget til bord (delvis frivillig), bare leit det lages så utrolig kjedelige stuebord... Det var noe med kaffebesøk og halvstor familie (10 rundt bordet, men ingen orker å sitte på de harde spisestuestolene mine lenger enn "nødvendig" - inkl meg selv, hehe)...

Skrevet

Hm, ja jeg kjenner faktisk ingen som ikke har stuebord. Og det kunne ikke falle meg inn å kvitte meg med stuebordet, vi spiser her kun om lørdagskveldene uansett.

Skrevet

Hva skulle jeg gjort uten stuebordet? :-) Det er liksom der vi setter kaffekopper med "någå attåt" når vi har gjester feks.

Dessuten synes jeg det er ganske koselig der det står - med lys og div pynt på... Hadde vært "nakent" uten vil jeg tro.

Skrevet

Sofaen min er ikke beregnet for å ha bord til, og for å være ærlig ble det mye penere uten, også. Jeg skal aldri ha stuebord igjen, iallefall :-)

Skrevet

Kjenner heller ingen som ikke har stuebord..

Vi spiser aldri ved stuebordet, kun ved bursdager.. Og idag er faktisk første gang vi har sittet her og spist..

Skrevet

spiser dere aldri en pizza eller noe til en film feks? eller har noe å drikke eller snacks på kvelden?

Skrevet

Hm, vi har heller ikke stuebord, men det er mer fordi jeg ikke har funnet noe jeg liker enda. Jeg vil ha en trebenk, men far i huset er redd for at Prompen skal få flis i fingern. Design er viktigere sier nå jeg. Så inntil han forandrer mening lever vi uten det. Men destod mer skit på armelenene.

Gjest eelis+kian oliver
Skrevet

Hvor setter du kaffekoppen og fjernkontrollen da..? Jeg prøver å se for meg et liv uten stuebord, men det er umulig! Hehehe ;-)

Skrevet

husmus; nå ble jeg nyskjerrig - hva slags trebenk/type stil?? Siden han kan få flis, tenkte jeg - er ikke de fleste bord av tre? Og jeg er veldig for alternative stuebord siden alt er så utrolig kjeeeedelig for tiden :o)

Skrevet

Hvor legger du da ifra deg godis, drikke, annen snacks og ellers andre ting er vanlig å ha forran seg en kveld i ny og ne???

Høres tungvindt ut å ikke ha stueord. Design er ikke alt, stua skal være praktisk også.

Skrevet

Tipper det er snakk om drivved, kjenner jeg husmus rett, hehe:D

Skrevet

Stuebord er et must, selv har vi nettopp kjøpt et nydelig hvitmalt, gammelt bord med utskårne roser på sidene fra 50-tallet- med sjel og stil. Spiser ikke så mye foran Tven fordet- men må jo ha noe å sette glass og snacks på;)

Skrevet

Kjenner ingen som ikke har stuebord jeg heller tror jeg.

Og selv om vi har stuebord spiser vi svært sjelden på stua... Er vel egentlig bare hvis vi har pizza:)

Meeeen... akkurat nå er det vel bare i veien. Vi spiser aldri der. Og så lenge prinsessa på 1 år er oppe kan vi ikke ha noenting på det heller - bortsett fra lekene hennes som hun legger oppå det;)

Men er egentlig fan av duk, blomster og stearinlys på bordet:)

Skrevet

OI! Mange spørsmål her gitt. (Og noen rare konklusjoner)

Fjernkontrollen ligger på rundpallen foran sofaen (Rundpallen er stor som et bord)

Kaffe drikkes som regel på kjøkkenet eller i spisesuen (Der det er slagbenker som er like behagelige som en sofa)

Ved siden av sofaen står det en kjøpmannsdisk, og der har vi telys og lignende, + at vi har lysestaker som står ved siden av sofaen.

Hvor vi spiser pizza og lignende?! I spisesuen.

Hvor vi spiser snacks? Nå spiser vi ikke så mye snacks, men det går da fint an å ha med seg en skål i sofaen. Regner med dere ikke sitter med hånda oppi skåla som står på bordet hele tiden heller, går fint an å ha den i mellom seg.

Noen over her at hjemmekos var viktigere enn design, og det er jeg helt enig i. Det er derfor vi har det slik. Sofaen vår går i en bueform (Som en halvmåne) og er 3 meter lang med masse puter oppi. Deilig å slenge seg oppi når man skal slappe av :-)

Blomster, duker og stearinlys er også jeg veldig glad i, og det har jeg overallt ellers. Bare ikke på et stuebord :-))

Skrevet

me har heller ikkj stuebord:-) men ett godt spisebord og det holdet for oss.

me har sofa og ett koselig teppe hvor barna kan leke og kose seg.

me kommer sikkert til å ha ett stuebord en gang , men vi kasta det ut for vi fant ut, hvorfor skal vi spise ved alle bord?? så vi ville heller tilrettelegge for en god lek med barna:-) så det er ikkj noe savn i dette huset. har ofte gjester og da koser vi oss borte ved spisebordet:-)

Skrevet

vi har iallefall stuebord. Vi har en haug med leker til barna like ved sofaen uansett så vi koser oss med dem på gulvet likevel..;)

jeg kjenner ingen i Norge som ikke har stuebord. men sambo har familie i skotland og der har ingen stuebord...... syns det ser veldig rart ut

Skrevet

Jeg har ikke stuebord.....men det er fordi jeg ikke har fått somlet meg til å hente skjenken, så dermed står tv´en på stuebordet. MEN jeg må også innrømme at da jeg hadde fest forrige helg og ryddet vekk tv´en for å bruke stuebordet, følte jeg at det ble mye mindre plass. Så er ikke helt sikker på om jeg vil ha stuebordet selv egentlig.

Skrevet

Da har du jo bord, Hansine, bare at du bruker pallen som bord istedenfor et tradisjonelt bord. Det handler jo ikke om designet, men funksjonen. Pallen deres fungerer da som et bord.

Skrevet

Man kan jo bruke utrolig mye kult, kreativt som "bord" om man trenger å ha en plass å legge fjernkontrollen, dagens avis, glasset, fruktskåla, osv :) Som feks. en palle, en krakk, rund avskjært tre-stamme, gammel stol som man har tatt vekk ryggen på, en stor stein som er flat oppå... Jah, kjempe masse kult man kan gjøre!

Selv har vi et lavt, kvadratisk stuebord i svartbeiset eik :) Ingen duk på, ingen andre steder heller i leiligheten. Men masse stearinlys kommer på om kveldene når lilleblå er lagt. Det har vi overalt! Elsker levende lys og grønne planter og orkidèer!! :D Men den gangen vi får stort hus, og flere stuer, skal vi ha en skikkelig kosestue der TV og filmanlegget skal stå, masse gode puter og pledd, mykt og godt, masse stearinlys rundt i det rommet også, grønnplanter, kosestue, og her skal jeg kun bruke en gammel krakk som jeg kjøpte på loppemarked for leeeeeenge siden som "avlastningsbord" :) Nå bor vi i en liten leilighet på 70 kvm, så har bare en stue og må liksom ha stuebordet siden dette er dagligstuen vår når vi får kaffegjester til bursdag etc. Spisebordet blir også brukt under slike sammenkomster da vi har store famile :) Men i mitt framtidlige drømmehus, skal jeg også ha en egen spisestue :) hehe. Drømmer er viktige å ha ;D

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Men da fungerer vel pallen din som et bord... Må ihvertfall ha noe foran sofaen til å sette fra oss glass, snacks, aviser/blader, fjernkontroll osv... Og viktigst av alt- noe å ha beina på, hehe :-)

Sitter ofte i sofaen og leser pensum også, og da er det greit å ha et bord å legge fra meg bøker, papirer osv på.

Skrevet

Jeg blir litt vippet av pinnen her jeg Hansine . Hva er det du prøver å si med innlegget ditt og svarene ? Er du super trendy som ikke har tradisjonelt stuebord , og ikke spiser kosemat og snacks foran TVen ?

Og for å " svare" på innlegget ditt , så har vi nå fra å ha et stort salongbord , til ikke å ha bord , kjøpt et lite 60-tallsbord !

Sofaen vår er nesten 4 meter lang med et stort kose hjørne . Det var deilig å ikke ha bord pga. plassen , men praktisk var det ikke ! Vi liker å spise pizza , hamburgere og annet usunn mat foran TVen på fredager . Ettermiddags -kaffen er også kos i sofaen !

Vi bruker kjøkkenbordet og spisebordet i stua mye også !

Skrevet

Du skjønner, smelltpåtjukka, at dersom man bruker en pall som bord, så er det likevel ikke et bord;o) Bord er bare noe som ekstisterer i heltre eller glass:p

Skrevet

Hahaha, hva er det med deg, smelt på tjukka?!?!

Var vel ikke derfor jeg spurte, jeg trodde ærlig talt det var mer vanlig og ikke ha stuebord enn før, siden veldig mange sofaer blir laget litt anderledes enn de klassiske 2 og 3 seterene i dag :-S Jeg er vel neppe mye supertrendy som driver gårdsbruk og er i byen en gang i året.

Det at jeg ikke spiser i sofaen er vel en ærlig sak, er vel ikke høy på pæra for det vel! Du får det virkelig til å høres slik ut.

Og Dum&Deilig, selv om vi legger fra oss fjernkontrollen på pallen, endrer den ikke det faktum at det er en pall! Det går jo ikke an å sette fra seg glass foreksempel der, da vil det jo komme til å bekke. Et bord er vel neppe mykt på toppen, så det er nok fremdeles en pall enten du liker det eller ikke. Hvor har jeg sat at et bord er bare noe som eksisterer i heltre eller glass?!

Hjelpe meg :-)

Skrevet

Og Nellik og lille blå: Jeg skjønner at mange med liten leilighet drømmer om større plass, og det er fint å ha et eget rom som spisestue. Men mange ganger lengter jeg til en nett liten leilighet jeg også, istedet for et digert trønderlån som hele tiden trenger restaurering. For ikke å snakke om alt som må vaskes :-S Vi blir vel aldri helt fornøyd enten eller :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...