Gå til innhold

Ny og usikker på symptomer..


.:endelig:.

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ny her og joiner klubben med termin i juli!

Men... er det like vanlig å ha lite symptomer på graviditet?

Er supernervøs for at det skal gå galt denne gang, og synes at alle er kvalme utenom meg.

Det skal jo være en kjempebra indikasjon på at alt er bra med klumpen inni der.. Derfor blir jeg så bekymra..

 

Er ca i uke 5..noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Nei ikke alle blir kvalm. E gravid me nr 2 og va ikke kvalm men nr 1 og har enda ikke (bank i bordet) vært kvalm nu heller. E ca 6-7 uke. Ikke helt sikker på sist mensdag.

Jeg har hatt ømme bryster, men det er ikke alle som har det heller. Det er veldig individuelt. Så tror ikke du skal bekymre dæ førr at du ikke har symtomer. Du skal vell heller være glad hvis du slæpp alt av plaga. Men ting kan jo komme seinere i svangerskapet. Hvis graviditetstesten e positiv skal jo alt være bra:)

 

Men lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen grunn til bekymring på dette tidspunktet.

I mine to første graviditeter, merket jeg ingenting før rundt uke 8. Da fikk jeg ømme bryster og måtte på do hele tiden. Kvalmen kom ikke før rundt uke 12.

 

Jeg er 5 uker i dag, og merker ingenting bortsett fra litt menslignende smerter i magen, dette hadde jeg og med de to første.

 

Så slapp av og gled deg du, ikke sikkert du blir kvalm i det hele tatt, er ikke noe å trakte etter;-) Kjempemasse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to for gode, betryggende og utfyllende svar!

Har bare vært gravid en gang før, og den gang gikk det galt, så da har jeg ingen sammenligningsgrunnlag,

 

Hadde jo vært flott å slippe å bli kvalm, så lenge alt er i orden der inne..

 

Skal på tidlig ul for å sjekke om det er liv om ca to uker, så forhåpentligvis kan pulsen senkes noe etter det..

 

Takk igjen og kjempelykke til til dere også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er gravid for første gang, så har ikke så mye erfaring med dette å være gravid, men - jeg er nå i ca 7/8 uke, og det var først for én uke siden at kvalmen startet. Når jeg var i uke 5 hadde jeg heller ingen symptomer, og hadde jeg ikke tatt testen den uken hadde jeg ikke visst det heller. Det eneste som gjorde meg mistenksom var at det begynte å bli lenge siden den månedlige. :P

 

Så - tror nok du vil merke mer etterhvert, og enn så lenge kan man like gjerne nyte å ikke være kvalm. :-) Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også ny og usikker. Jeg er ni dager på overtid med mensen, men fikk i dag en liten liten blødning. Er veldig spent på dagene framover, om det er noe mer (mensen på gang), eller om det bare er noe som er tilsynelatende "vanlig". Har vært helt stabil når jeg skal ha men i alle år. Sluttet på p-ring 6.september, fikk mensen 8.oktober sist, og skulle hatt den torsdag i forrige uke. Har vært veldig trøtt i det siste, men det kan jo være mørketida og andre faktorer som spiller inn. I går og i dag har jeg hatt vondt i korsryggen. Har aldri vært plaget med vondt i ryggen. Tok test mandag (eller var det tirsdag?), og da var testen negativ. Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg ikke får mensen. Fikk vite i dag at naboen i borettslaget nettopp har blitt gravid. Det hadde vært så artig å være gravid helt likt... Og tenk for en flott gave å gi til familien til jul, at de skal bli både besteforeldre og tanter og onkler : )

 

Har jo ikke prøvd særlig lenge, så jeg skal være forberedt på at ting vil ta tid før jeg kan bli gravid. Men, når ting blir så forsinket, er det et lite håp om at ting skal skje så raskt likevel. Har mange venninner og bekjente som har mistet barn, spontanabort og mye annet, så jeg tar ikke for gitt at ting skal gå glatt.

 

Håper noen har innlegg her som kan være til hjelp i disse spennende dagene. Jeg er ny her inne, så jeg hadde vært veldig glad for å kommunisere med flere i samme situasjon : )

 

God natt! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Høres ut som du kanskje har hatt en festeblødning? Det fikk jeg første gang jeg ble gravid, men ikke denne gang..

 

Koselig med flere i samme situasjon, betryggende å se at jeg ikke er alene :)

 

Lykke til alle sammen!

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble med den bittelille blødningen i går. I dag tok jeg test, men det ble først kjempelys strek i positiv-vinduet etter kanskje et kvarter, så skal se det an å ta en test til. Men det ser jo litt lovende ut : )

 

INgunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangsfødene og er i uke 4+2.

Puppene mine ble tidlig veldig ømme, og jeg har også hatt disse murrende "menslignende" smertene nederst i mageregionen i noen dager nå.

Jeg har vært veldig redd for at det betydde at noe var galt, men etter å ha lest litt på fra uke til uke informasjonen , skjønner jeg nå at det er helt normalt og jeg føler meg ganske lettet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du tror det? Hihi.. Det tror jeg også. Typen min sier jeg må roe meg ned her. Vil jo selvfølgelig bli skuffet om jeg får en negativ test igjen. Men jeg tenker også det at hvis det ble en strek der, så ble det jo en strek der, selv om det tok mer enn ti minutter før det vistes. Jeg la den oppreise slik at jeg kunne sitte og vente på resulatet og se på samtidig. Da jeg la den ned etter å ha lest på papiret, kom streken sakte til syne. Jeg vet ikke jeg : )

 

Wheee. Hurra!! Og hjelp. Det er som mange sier: man blir aldri helt klar for ting, og det er vanskelig å tro at man nå kanskje er i gang med et stort prosjekt. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også ta to tester for å få et helt definitivt svar.

Første testen min var som din, og jeg satt der og ikke var noe klokere på om jeg var gravid eller ikke. Så når jeg tok ny test noen dager senere, spanderte jeg noen kroner ekstra og kjøpte en slik test som det står GRAVID eller IKKE GRAVID. Man kan få kjøpt en test hvor det også står hvor mange uker man er på vei.

Genialt spør du meg. Så slipper man å være usikker på resultatet av testen.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...