Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Vi har barnevakt i natt og skal ut og spise middag og jeg skal ta meg et glass vin for første gang på.... lenge. Hvor lang tid etterpå er det jeg må kaste melka jeg pumper?
Gjest Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 du trenger ikke kaste noe, kan fint amme etter at glass vin eller to. Blir det flatfyll kan du jo pumpe deg sånn at hun har til dagen etter, men man trenger ikke kaste melk. Melken din får samme promille som blodet ditt. Altså en ubetydelig mengde når det skal gjennom fordøyelsesystemet til babyen.
mamman til to gutter Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Når du kan kjøre bil, kan du amme. Alkoholen i melka går ut i samme tempo som alkoholen forsvinner ut av blodet, så du trenger ikke å pumpe ut noe melk pga alkoholen. Du trenger bare å pumpe hvis du får spreng, den melka du evt pumper da må du kaste.
Gulljente+gullgutt Skrevet 14. november 2009 #4 Skrevet 14. november 2009 ett glass vin tar 3 timer å få ut av kroppen ifølge ekspertene :-)
Mammaen til Isak Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Haha, jeg leste og mitt hodet trudde jeg du snakket om det å bli pumpa når man drikker for mye )
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 Når alkoholen er ute av blodet, kan du pumpe/amme igjen. Alkoholen går ut av melken av seg selv og trenger ikke å pumpes bort. Dersom du skal pumpe av andre årsaker, som f.eks å opprettholde produksjonen. Så ville jeg kastet melken dersom du pumper like etter vinglasset, men dersom det går noen timer, så kan du bare beholde melken.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 15. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2009 Takk for svar. Jeg pumper ikke for å få bort alkoholen, men ammer ikke så gir mm på flaske. Jeg pumpa da jeg kom hjem i går kveld og en gang til i dag tidlig og kasta melka, bare sånn for sikkerhetsskyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå