Gå til innhold

Åneiii...jeg spiste en kjøttbit som....

Anbefalte innlegg

Skrevet

var litt rød inni...dette var svinefilet....hva skal jeg gjøre nå?? må jeg ringe lege??hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta det helt med ro, det er ikke noe krise om det skjer en gang:)

Skrevet

Slapp helt av og kos deg med resten av kvelden:)

Skrevet

er dere helt sikre?? blir så engstelig...kjedelig om det går galt pga en liten kjøttbit....toxoplasmose?

Skrevet

Sjansen for at du allerede har vært eksponert for toxo er rimelig stor hvis du har vært i syden, og det er ikke vanlig i norske kjøttvarer uansett. Det går nok helt sikkert bra!

Skrevet

Spist e spist :)

Du kan jo nevne d på første svangerskapskontroll å evnt ta en toxoprøve - da ser dm raskt om du e smitta å om d skjedde i svangerskapet.

D går nåkk bra!!! E sjelden med Listeria og Toxo i Norge.

Skrevet

jeg spyttet biten ut igjen når jeg så at den siste delen var rosa...

skal ikke på første kontroll før 10 desember....burde jeg bestille en time før?? tenkte om det er for lenge og gå om jeg har fått det??

Skrevet

ta det litt med ro her da...? tuller du med den panikken her...??

det går greit.. skjer svært sjelden...

jeg spiste helt normalt i forrige svangerskap... døde ikke

Skrevet

hehe nei Henriette&Nima m spire<3, jeg tuller ikke....jeg ble faktisk veldig engstelig....

men ble litt beroliget etter svarene deres jenter:)

takk:)

Skrevet

ser nå jeg kanskje skrev det på en frekk måte, men mente ikke det altså..

men du trenger ikke bekymre deg... så lenge man ikke GOMLER det mest blodigste kjøttet du finner, så ta det med ro..

det sies jo at man ikke skal spise roastbiff osv, men helt ærlig, var avhengig sist gang..dumt? mulig, men det går greit. og det er svært "sjelden" man får det her i norge :) kos deg med resten av kvelden og mat og alt mulig :D

Skrevet

hehe det går bra det:)

tusen takk for svar:)

Skrevet

Ingen krise...sannsynligvis gikk det helt fint. Det er jo ikke slik at alt rått kjøtt kan gi deg toxoplasmose.. ikke all katteavføring heller, men det KAN smitte derfor skal man være forsiktig. Så ta det helt med ro, det gikk sikkert kjempefint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...