Gå til innhold

Thailand med 4 måneder gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har bestilt tur til Thailand, Khao Lak på en veldig fin resort. Ble anbefalt det av reisebyrået fordi det er veldig barnevennlig der.

Men de siste ukene har jeg begynt å få litt kalde føtter... Han er jo så liten!

Vi har fått fremskyndet tre og fem måneder vaksinene, så han har fått de før vi reiser. I tillegg har jeg og samboeren min vaksinert oss for svineinfluensa.

Er det noen her som har erfaring med å reise så langt med så små babyer?

Har veldig lyst til å reise, samtidig som jeg er litt bekymret i forhold til han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært så langt med så lite barn, men vært til Kreta to ganger med barn på fire måneder - helt uproblematisk og utrolig deilig! Vet det er mye kortere reise, men ellers tror jeg ikke det er store forskjellen siden dere skal bo på en resort på et såpass utbygd turiststed. Han er veldig beskyttet dersom du ammer ham, han er for liten til å krabbe rundt på gulvet og putte ting i munnen osv og han vil sannsynligvis ha lite kontakt med andre mennesker enn deg og pappaen. På flyet passer du på å amme, gi smokk eller flaske på tur opp og ned for å motvirke dotter i ørene. Og ellers vil han sannsynligvis følge sin vanlige rytme ifht mat og søvn. Husk at en lykkelig mamma er bra for barnet, og bekymringer er noe som følger med morsrollen uansett...God tur:-)

Skrevet

Vi har reist hele familien med en hel haug med unger 2 ganger til Thailand. Første gangen var den minste 16 måneder. Da hadde vi med grøt og middag til henne og alt var helt fantastisk. Hun storkoste seg!

I år var vi nede igjen og da med mine unger på 9 måneder og ei på 3,5, og i tillegg var bror min med med sin sønn på 5 måneder, og alle koste seg maksimalt hele turen. Ingen problemer, og de som hadde det lettest var bror min og samboeren. Gutten på 5 måneder fikk MME medbrakt hjemmefra. Han koste seg i vannet og varmen, og det gjorde jaggu vi andre også :-)

I Khao Lak er i tillegg alle hotellene av veldig god standard da de er nybygde etter tsunamien. Vi bodde desverre 10 minutter unna "sentrum", så det ble litt kjedelig de 5 dagene vi var i Khao Lak, men det er et kjempefint og barnevennlig sted.

Vi reiser ned igjen i februar, men da blir det bare Krabi-området og noen dager i Bangkok til slutt... DET er jeg spent på med ei på 21 måneder og ei på 4,5 :-)

Gled dere!!!

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg var i Thailand da min baby var 4 mnd og vi hadde det fantastisk fint, ingen ble syke. Flyturen gikk kjempebra og hun koste seg veldig. Men det er ikke sant at han ikke kommer til å ha kontakt med andre enn deg og pappaen, alle thaiene kommer til å elske ham!

Det er lettere og greiere å reise med barna jo mindre de er. Mange flere farer og problemer med en 2 åring som klår på alt, snubler og slår seg, ikke liker fremmed mat osv.

Skrevet

Enig med alle de andre her.... Thailand er et flott reisemål for de små! Selv med den lange flyturen... vår lille gutt på 6 mnd sov vel mere på flyturen enn han gjorde hjemme... så null problem! Er nok vi voksne som stresser mest med lange reiser!

Vi valgte også Thailand fordi de har et meget godt utbygd helsevensen... så om det skulle skje noe... for det kan det jo alltid, så kan man få god hjelp, kanskje bedre enn her hjemme! Bare kjekt å passe på å gjøre alle forberedelser før man drar og ha forsikringer i orden! Hihi, vi hadde nok en koffert full at ting og tang som skulle være kjekt, sånn viss om atter... men da slapp jeg ihvertfall og tenke på viss om atter.... også ble det god plass i kofferten til shopping på vei hjem, for alle de kjekke tingene passet vi på å gi bort der nede! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...