Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #1 Skrevet 14. november 2009 Lurer på hva som er vanlig...min er iallfall helt uinteressert, virker som han ikke helt skjønner hva som er på gang. Aldri noen spørsmål, virker bare irritert når jeg er sliten, hjelper overhodet ikke til med noenting i huset, og det er nå jeg som gjør absolutt alt av husarbeid til tross for ganske store bekkenplager. Jeg blir surere og surere for hver dag som går, dødssliten både hjemme og på jobb, så det hjelper vel heller ikke på. Aldri noe kos, klem, "hvordan går det" eller hånd på magen. Hvordan står det til med dere? Ikke tullesvar vær så snill. Jeg er oppriktig fortvilet.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #2 Skrevet 14. november 2009 Min mann viste heller ikke spesielt mye interesse for magen ved første svangerskap. Det er nok vanskelig og enda mer abstrakt for dem å skjønne hva som skjer enn for oss som faktisk kjenner liv og forandringene i kroppen. Jeg var også skikkelig frustrert for dette og lurte på om han ikke var interessert i babyen. Men da datteren vår ble født snudde han om på flekken og ble verdens beste far! Tror ikke det kan fins noen pappa som gir datteren mer oppmerksomhet :-) Men at han ikke tar hensyn til bekkenplager og slitenhet er jo litt mer bekymringsfullt synes jeg, for det handler jo om empati. Og det skal man jo vise en partner enten hun er gravid eller har andre plager. Gir han aldri kos og klem? Gjorde han det før graviditeten da? Eller er dette noe som har kommet med graviditeten? Dersom han aldri gjorde det så er det vel ikke noe bombe at han ikke gjør det nå. Dersom det er noe som har kommet med graviditeten kan det jo være ting som plager ham, da må du ta det opp med ham på en ordentlig måte for å finne ut hva som er problemet.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #3 Skrevet 14. november 2009 Min er null interessert og også irritert fordi jeg ikke gjør nok hjemme. Er kun i min niende uke.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #5 Skrevet 14. november 2009 Glemte forresten også å si at han innrømte at han ikke helt greide å tro at det var sant at det var en baby inni der, var redd for å bygge opp forventinger i tilfelle det skulle gå gæernt osv. Nå er jeg gravid for andre gang, i uke 20 og det er lite interesse nå også. Foreløpig i hvertfall. Men nå irriterer det meg ikke så mye så lenge han tar hensyn til den dårlige formen min og det gjør han. Også vet jeg at når barnet er født får pipa en helt annen lyd. Årner seg nok skal du se! Anonym 16.59
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #6 Skrevet 14. november 2009 32 uker nå, og ganske gåen.... Ja han har jo egentlig hatt det ekstremt slitsomt på jobben siste året, mye konflikter og mye reising, så han er nok sliten han også. Han er heller ikke den som gir særlig med oppmerksomhet til vanlig, har et litt forretningsmessig forhold til meg, men nå virker det nærmest som han avskyr meg (det kan selvsagt bare være mine egne tanker overført på ham siden jeg avskyr synet av meg selv for tiden). Han er en fantastisk pappa for nr 1, så jeg har heldigvis ingen frykt i forhold til det. Vi har hatt slike labre perioder før, og det har alltid tatt seg opp, så jeg kan tåle fravær av oppmerksomhet ganske lenge, men akkurat nå er jeg nok over gjennomsnittlig sårbar. Sur, sliten, deprimert kjerring som ikke har noenting interessant å snakke om. Huff, dagens sutring dette.... blir utrolig misunnelig når jeg leser om dere her inne som opplever denne tiden mer som teamarbeid, menn som svinger seg rundt og ordner barnerom og snekrer vogger, her har vi bare en ussel dress liggende og den har vi fått i gave. Føler meg mer ensom enn noensinne og angrer egentlig litt på hele prosjektet. HI
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Her er jeg veldig dårlig, sykemeldt, og orker nesten ikke gjøre noe hjemme... Mannen min gjør mye mer enn forventet, han er utrolig tålmodig med meg, ordner opp i huset, lager te og mat til meg i tilfelle jeg orker å spise / drikke noe, og koser masse med meg og leser om babyen, sjekker hvor stor den er, og hva som utvikles fra uke til uke:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Mannen min er ikke spesielt intressert i graviditeten eller magen. Han spør før og etter kontrollene jeg skal på og får med seg hva som skjer. Utover det hverken leser han noe, snakker til babyen eller tar meg på magen. MEN han har stor omsorg for at jeg går gravid og har slitt denne gangen (også). Jeg får hvile når jeg trenger, han gjør husarbeid som han ser bør gjøres, eller jeg spør om han kan gjøre, og 2 åringen får all den oppmerksomhet, tid og kjærlighet han kan få. Så jeg bryr meg fint lite om at han ikke er så opptatt av å kjenne spark, huske hvor langt vi er på vei (han husker når vi har termin he he) eller annet dirkete knyttet til magen, for jeg vet at han bryr seg, men kanskje ikke helt klarer å involvere seg i det som skjer med kvinnekroppen. Så for ditt vedkommende så ser jeg på det som ett større "problem" at han ikke viser evne til omsorg ovenfor deg enn ovenfor den voksende magen. Babyomsorgen kommer straks herligheta er ute ....
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Huff, det hørtes ikke noe koselig ut. Samboereen min er veldig interessert og har vært det hele tiden. Han har helt fra starten av lest om de forskjellige svangerskapsukene og har vært ivrig med å kjenne etter spark. Han er også veldig snill med meg.. Det begynner å bli tungt for meg å reise meg for å hente småting osv, så han er kjapp oppe og hjelper meg dersom jeg strekker meg etter noe.. hehe.. føler meg som en prinsesse i disse dager. Herlige kjæresten min <3
De tre gull Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 Mannen min var sånn passe intressert med de to første. Tok hensyn og støttet , men hev seg ikke akkurat over bøkene. Med tredje var han litt mer intressert. Han fulgte med i bøkene hvor langt jeg var på vei og hvor stor babyen var. Hadde tålmodighet med sytingen og alt det der.. Vi fikk en attpåklatt så det var noen år siden siste fødsel..Jeg måtte lese meg opp igjen på fødsel, men det mente min mann var bare tull. Hadde jo gjort det to ganger før... Men det skulle han...Lille snuppelupp måtte taes med tang...Og min mann holdt på å gå i bakken da han så tangen... Han insiterte på seinere at tang bruk var noe helt nytt de var begynt å bruke for det hadde jo han aldri sett i noen av bøkene mine før....(som han ikke hadde lest i )) He He:))
Anonym bruker Skrevet 16. november 2009 #11 Skrevet 16. november 2009 Mannen min er veldig interessert. Lurer på hvordan jeg har det hver dag, stryker/kysser på magen og prater med tulla hver morgen og kveld. Han bidrar hjemme ( selv om jeg gjør mest!), og gjorde alt de første mnd da jeg var kjempe dårlig. Ber jeg om noe feks fotmassage el.l pleier jeg å få det, men jeg er også flink til å ta vare på han da. Har vært mye plaget og han støtter meg, men sier også fra på en saklig måte når han selv er sliten eller føler det er mye som faller på han.. Snakk med mannen din, kanskje det rett og slett ikke har gått opp for han??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå