Gå til innhold

hva er sjansen ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker mye på en ting om dagen... barnefaren har trillinger som søsken, og min mor er tvilling... er det da større sjanse for at vi får flere enn en ? har hørt lissom at vært 2.ledd så er sjansen stor for å få tvillinger,.. men vet ikke om det bare er ved snakk egentlig.. noen som vet noe om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også tvillinger i slekta. Det jeg har hørt er at "tvillinggenet" stort sett følger fra mor til datter, og at det gjerne "hopper over" en generasjon. Så når moren din er tvilling, skulle vel det bety at det er litt større sannsynlighet for at du får barn som er tvillinger, enn hva det er for andre. Men jeg tror sannsynligheten fremdeles ikke er særlig stor.

 

Sannsynligheten øker hvis du er over 35 år og/eller er blitt gravid med assistert befruktning. For yngre personer som er blitt gravid på normal måte, mener jeg har hørt at det er ca 4 - 5 tvillingfødsler per 1000 fødsel. Det er jo ikke så mange. Men vet ikke om jeg husker helt rett da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett at du har en større sjangs førr å bli gravid hvis moren din er tvilling. hvis hun er 2egget tvilling...

Det som er genetisk er om du "slipper" eggene fra hver eggleder samtidig. Ved 1egget tvillinger er d 1 egg som deler seg, og lager 2 identiske fostrer.. dette er vist helt tilfeldig.

det har ingen betydning om barnefaren har mange tvillinger i sin familie for d er dine egg som d kommer ann på. men genene kan han føre med seg til dokkers jente/jenter.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...