Gå til innhold

Hvordan kan livet mitt bli bra igjen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livet mitt er så tungt for tiden... vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre. Alle andre tror jeg har det supert og er lykkelig som bare det. For jeg er en enestående skuespiller. Smiler og ler. Er oppmerksom overfor andre, bryr meg. Tar ansvar, hjelper til. Vitser og ler. Men når jeg er alene gråter jeg... det har jeg gjort i over et år nå. Siden jeg ble alenemor. Nå har jeg hatt det bra ei stund, men så fikk jeg høre at eksen har fått ny kjæreste, og jeg er nede på bånn igjen. Jeg vil overhode ikke ha han tilbake. Men det gjør så vondt, så inderlig vondt, at han er sammen med noen ny. Jeg og han var ungdomskjærester, 10 år har vi bak oss.... nå er det noen annen som har plassen min, og det gjør vondt. Tror aldri jeg kan venne meg på det jeg... Noen råd til hvordan jeg kan lære meg å være glad når jeg er alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

meditasjon og healing...samt å finne noe du kan glede deg til

Skrevet

Du må la tiden jobbe for deg, ting tar tid.

Råd:

- Hvordan vil du livet ditt skal være? Svarene på dette kan hjelpe deg å se framover

- Sett opp noen mål, eller ønsker for hva du vil ha i livet ditt

- Fokuser på det som er bra i livet ditt

- Se framover og ikke bakover

- Aksepter at sorgen enda sitter i deg

- Bli kjent med den nye dama hans og jobb for at dere skal få et avslappet forhold der dere kan samarbeide

Skrevet

Du føler kanskje at det på en måte er urettferdig at det ser ut til å være så mye enklere for din eks å gå videre. At hvorfor er det ikke like enkelt for deg? Og kanskje en redsel for at andre tenker noe om deg pga dette?

At det ikke har så mye med om du vil ha ham tilbake, men du sammenligner på en måte dere to nettopp fordi dere har historie bak.

Men du går videre på en annen måte, bare:) Du lager din hverdag med barna, og det alene. Lær deg å være stolt av det du faktisk får til der, og si dette høyt til deg selv hver eneste dag:) Ikke heng din status og din verdi i å ha en partner, men hva du faktisk får til helt alene for dine barn:)

Vær stolt av deg selv, du:)

Skrevet

Hvordan kan jeg bli kjent med henne? Jeg greier ikke å ta forholdet deres seriøst - hun er bare 17 år!! 10 år yngre enn meg, og 11 år yngre enn han! Ungen vår er 7 år. Hvordan kan en 17åring være en god stemor for en 7åring??

HI

Skrevet

Jeg vet at det ikke har vært lett for han. Han har ringt meg gråtende mange ganger, og det er ikke lenge siden sist... Men jeg kan ikke bli sammen med han igjen, det han har gjort mot meg er så stygt at jeg kan aldri tilgi han! Men det gjør vondt fordi:(

HI

Skrevet

Start med å skrive takknemlighetsdagbok..

Hver eneste dag skriver du ned det du er takknemlig for.

Så bruker du litt tid alene hver dag til meditasjon. Sett deg rolig ned et sted i en god stilling.. Prøv å lytt til pusten din. Prøv å ikke henge deg opp i bilder og "filmer"som dukker opp i hodet ditt.. Fokuser på pusten uten å prøve å kontrollere den.. Sitt slik hver eneste dag, helst to ganger til dagen..

Gå turer. Vært mye ute i friluft. Velg bort mennesker som stjeler energien din..

Tror du på en høyere makt?? Trenger ikke hete Gud, men tror du på at det finnes noe der ute som kan hjelpe?? Be hver kveld.. Husk å takke. Hvis du tror må du stole på at den høyere makten tar kontrollen. Ikke kjempe, si heller " din vilje skje" og lev deretter..

Lykke til!!

Skrevet

Er det seriøst? Skjønner at det kan være ekstra vanskelig når hun bare er barnet selv.

Skrevet

Har du snakket med noen ordentlig om det han har gjort og det som er skjedd mellom dere?

Skrevet

100% seriøst...:( Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta fatt i dette... Hun er jo et barn! Og han ser tydeligvis på dette forholdet som seriøst, for han har allerede dratt henne inn i livet til ungene. (Minste skjønner ikke stort av det enda, men eldste stiller mange spørsmål..)

HI

Skrevet

Hmm... og da kommer jeg til å føle meg bedre?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...