Gå til innhold

Huff.. Er så lei disse blødningene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå ca 13+1 og fikk en blødning igjen idag.

Hadde en blødning i uke 8 og 11. Var på ul etter begge og alt så bra ut.

Litt usikkert hva som var årsaken til blødningene, men mulig morkaka lå litt langt ned og dette var grunnen. Men fikk egentlig ikke noe ordentlig svar. Legen sa at jeg skulle være forberedt på flere blødninger.

Nå har jeg altså fått en blødning igjen, selv etter det legen sa er jeg bekymret. Klarer liksom ikke å slå meg til ro med at alt er bra når jeg har blødninger, selv om alt har sett bra ut tidligere. Tørr ikke å ringe legen heller. Virker jo bare hysterisk.

Ønsker å vite om det er noen som har samme erfaringer og hvordan det har gått.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

I mitt 1. svangerskap for 7 år siden hadde jeg det på samme måte. Gikk med mange blødninger: uke 7, 12 ,og fra 19 til 32 hadde jeg kanskje 5-7 dager jeg ikke blødde. De sa det var et hematom mellom livmor og morkaken. Jeg har i dag ei livlig og flott jente på 7 år, etter det svangerskapet. Så det kan gå helt fint. Men skjønner bekymringene dine. det blir litt som psykisk terror kroppen din holder på med;-) Lykke til ihvertfall!! føler med deg...

Skrevet

Hei!

Jeg vet akkurat hvordan du har det! Fra uke 6-18 hadde jeg ca 8 blødninger. Noen mer enn andre.. Har vært på ultralyd 6 ganger for jeg freaker helt ut hver gang. Har vært sykemeldt også 1 uke pga dette, for jeg var helt ute å kjøre psykisk. Gynekolog sa til meg i uke 9 at jeg kom til å blø flere ganger, for hun så blod var på vei på UL.. Men jeg blir like redd hver gang å det er helt grusomt. Men er nå uke 21 og alt er kjempebra. Kjenner spark daglig og alt vel med baby. Morkaken min lå langt nede og dekket åpningen. Men de kunne ikke si klart at det var det som var årsaken. Hver gang jeg er på do kikker jeg etter blod. å kommer nok til å freake like mye ut hvis jeg begynner å blø igjen. Det jeg vil si er at alt er nok bra med babyen din. Siden du er uke 13 så skal det mye til for at det ikke er det. Gynekologen og leger har sagt til meg at 1 av 6 gravide opplever blødninger å det er derfor helt normalt. Men vet at du er redd. Jeg vil anbefale deg å få det sjekket opp hver gang. JEg føler også at legen syns jeg er hysterisk. Men drit i det! Man føler seg så mye bedre når man får UL og ser at alt er bra. Ikke bra å gå rundt å være redd! LYKKE TIL!!!

Skrevet

Hei :)

jeg vet godt hvor kjedelig det er med blødninger i svangerskapet, har hatt det selv også. I uke 18 fant de ut at livmoren min lå ganske langt ned, og det kunne være årsaken til blødningene. Jeg er 26 uker på vei og det har heldigvis gitt seg nå. Håper det gir seg hos deg snart også.. Morkaken vokser jo gjerne opp sammen med livmoren etterhvert:)

Skrevet

* Morkaken min lå langt ned i uke 18, ikke livmoren.. hehe.. (skal på ekstrasjekk når det nærmer seg jul for å se om den har flyttet seg) Går litt i surr ja. Men lykke til i hvertfall:)

Skrevet

Tusen takk for at dere vil dele deres erfaringer med meg. Kjempe godt å høre at alt har gått bra. Det gir meg håp.

Tror jeg skal skaffe meg en ul, så jeg blir litt beroliget. Selv om legen sa det kunne komme flere blødninger så blir jeg nervøs når jeg ser blod på papiret.

Håper jeg er like heldig som dere har vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...