Gå til innhold

Er jeg en svindler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med BF, men vi ble først sammen noen mnd etter at babyen ble født. Vi bor ikke sammen, men han er her av og til og sover her kanskje en natt i uka. Pappaen og jeg er studenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er du. Så lenge du er sammen med bf så er du ikke alenemor!

Skrevet

nei det er du ikke. så lenge du ikke bor sammen med han er du alenemamma.

Skrevet

Jeg syns du er en svindler, for du er sammen med bf. Jeg valgte også å bo borte fra BF, mens vi fortsatte å være sammen, men det var vårt valg. Det hadde vært svindel om jeg fikk ekstra penger for å være alenemor når jeg ikke var det. Vil dere spare penger, kan dere flytte sammen.

Skrevet

Ja, i følge regelverket har du ikke krav på støtte når du av og til lar HAM overnatte. Selvsagt har du like store utgifter som "ekte" alenemødre, men de vil gjerne utelukke slike som deg.

Du blir nok tatt i razzia en dag, til stor glede for dem som bare har andre enn bf på overnatt :-)

Skrevet

Det trodde en venninne av meg også, men hun ble tatt av NAV og fikk beskjed om å betale tilbake det hun hadde fått i støtte som alenemor fordi hun per defenisjon ikke var alenemor så lenge hun var sammen med bf.

Ble en dyr erfaring for henne det.

Skrevet

Hmm.. Ja snakket nemlig om dette på møte med NAV før hun ble født, og dem sa at så lenge jeg har hovedomsorgen for babyen og han har lite samvær så kunne jeg fint være sammen med BF. Han bor ikke her og har ingen ting her heller.. Hender at han glemmer igjen en genser eller noe

Skrevet

Men om vi vil flytte sammen, noe som ikke skjer med det første, pga sånn ting er mellom oss. Så melder jeg fra til NAV.

HI

Skrevet

Jeg vil tro at dette er i gråsonen.

Du er kanskje sammen med barnefaren, men hvis det er som du skriver at han bare er der av og til, så tror jeg faktisk at jeg ville kalt deg alenemor/enslig forsørger.