Gå til innhold

MIn fødsel, prinsen har kommet!


Mummimamma 09+12

Anbefalte innlegg

4 dager før termin fikk jeg sønnen min. Slimproppen gikk onsdag kl 08 og vannet gikk kl 01 om natten. Klokken 08 var han ute, så jeg klager ikke! Hadde skikkelig mageknip på kvelden og i en times tid da jeg hadde lagt meg var han helt turbo i magen og det gjorde ganske vondt. Hadde 5-6 rier på en time. Før det hadde jeg 2-3 i timen... Jeg stod opp og tok meg en banan og gikk litt rundt i stua og la meg igjen. Jeg sovnet og en time etterpå våknet jeg av at vannet gikk i senga. Helt i ørska skjønte jeg ikke hva som skjedde i farta. Men det gikk fort opp for meg. Jeg gikk på do og da hadde kommet en del vann og slim i bindet, Jeg ringte føden og jordmora ba meg komme. Jeg fikk jordmoren jeg har gått til kontroll hos og var superfornøyd, for jeg liker henne så godt. Jeg fødte i en vanlig sykehusseng, noe som ikke er å anbefale...hadde ingenting annet enn jordmora og barnepleieren som holdt beina mine for at jeg skulle presse i mot. Jeg fikk så kramper i lår og legger at det endte med at jeg måtte avbryte de få riene jeg hadde for å ikke få mer krampe. Jeg fikk bare akupunktur og lystgass og har fått mye skryt for hvor rolig og avslappet jeg var, selv om jeg ikke helt vet om jeg hadde store utbyttet av hjelpemiddlene. Mye av grunnen til det var nok fordi jeg kjente jordmora, åpningstiden gikk fort (hadde 5 cm åpning kl 03 og full åpning kl 06.30-07.00. Sikkert med hjelp av akupunkturen) og så hadde jeg sett på Jordmødrene og Sykehuset på nett og snappet opp råd før fødselen :)

Mannen min satt ved siden av og skrøt av hvor flink jeg var og heiet meg frem og var til stor hjelp. De måtte sette meg på drypp for at jeg skulle få lengre og kraftigere rier, men det hjalp lite. Jeg presset mest for egen maskin og var totalt utmattet. Men ungen måtte jo ut... Jeg ble klippet litt fordi hjertelyden til ungen gikk ned, men jeg kjente ingenting av klippingen.. Måtte sy 4-5 sting bare. Sårt er det jo etterpå , men det er det vel for alle uansett....

Det var min historie i grove trekk...Tida gikk sykt fort! Og smerten var plutselig over da babyen var ute. Da fikk jeg den store skjelven, hehe...rista som et aspeløv... gleden over førstepremien var stor og nå koser vi oss masse, tross meget såre brystknopper....

 

 

Lykke til til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulere så masse!

Et råd som hjalp meg veldig med nr 2 når jeg fikk såre brystknopper;

varm dusj x flere pr dag der du masserer bystknoppene inn med olje. Kan bruke både babyolje eller mat olje.... Det kan være verdt et forsøk, men kan desverre ikke garantere noe...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...