Gå til innhold

Er det ikke dette mest rettferdig....


Anbefalte innlegg

Skrevet

At når han bestemmer hvordan helgen skal være annenhver helg, så bestemmer jeg hvordan helgen skal være de andre helgene.

 

Han har barn fra før, og når de er her så dreier det seg for det meste om dem, deres ønsker og deres behov. De er store, det er mye kjøring, aktiviteter som han er med på, og de legger seg etter vi har lagt oss. Jeg får knapt snakket med han de helgene, og vi får aldri gjort nødvendige ting i huset, som ulike ting som må fikses.

Han er aldri med på middagsbesøk de helgene, vi inviterer aldri noen på middag, vi treffer aldri andre, og vi gjør aldri de tingene jeg ønsker. Som å gå på hagesenter, babysvømming, lekebyer, eller andre ting som går på fellesenes premisser.

 

Han mener at han skal ha annenhver helg av de helgene han ikke har ungene til å gjøre egne ting om han så ønsker. Annenhver av disse helgene skal han bestemme om han skal jobbe, om han skal jobbe hjemme, om han skal dra på fiske, jakt, eller andre ting han liker å gjøre.

 

Jeg mener det da blir altfor lite på mine premisser, og at mine ønsker blir skubbet helt til siden. Jeg liker å ha avlstning fra felles, jeg liker å gjøre ting sammen med han, jeg liker å være sosial med andre sammen med han. Det er så ofte når vennepar møtes at jeg kommer alene, den eneste uten mann. Føler at vi blir litt utenfor sosialt.

 

Er jeg urettferdig. Jeg føler jeg får altfor mye av jobben med felles, og null avlastning. For meg er det uaktuellt å sende et lite barn med far og stebarn på lang kjøring for å stå i kulda å se på en fotball kamp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viker som om du er sjalu på stebarna og det er ikke pent av deg. Hva med å bli med når de drar på aktiviteter ol? Dere er jo en familie

Skrevet

Hehe, får meg til å tenke på da vi var 10-12 år og kjedet oss, så vi avtalte at vi skulle finne på noe å gjøre annenhver gang :)

 

Praktiserer dere virkelig en sånn deling?

 

Noen ganger gjør man ting sammen, andre ganger hver for seg. Du kan jo spørre noen om å være barnevakt også, en bestemor f.eks, så kan mannen din fiske og du gå på kafe mens barnet baker boller med bestemor (ingen som taper på en sånn løsning).

 

Skjønner jo at mannen din ikke ønsker å være opptatt med dine ting hele den helgen han har fri fra særkullsbarna sine. Han må jo få litt tid til å dyrke sine interesser han også.

 

Det er kanskje noen fordeler med dagens 'dine-mine-våre' barn familier, men for det meste skaper det noen ekstra utfordringer, dette er en av de ekstra utfordringene, det blir mindre tid!

 

Du har selv valgt, lev med det! Finn løsninger alle er fornøyd med, alle må gi litt og alle må ta litt, sånn er livet.

Skrevet

Jeg synes ikke situasjonen hørtes rettferdig ut. Ikke pga helgefordelingen i seg selv, men de helgene mannen bestemmer over bruker han da til seg-selv-ting som jakt eller jobb, hvis jeg forsto det riktig.

Hvis HI skulle prioritere kaffe latte, jobb eller spa i de helgene hun bestemmer over så blir det jo ingenting igjen til fellesbarnet/barna.

Altså må hun bruke av "sin" tid for å gjøre noe familievennlig (i stebarnfrie helger)

Vet ikke om jeg forsto det rett, men hvis jeg har forstått det riktig så synes jeg altså IKKE situasjonen er rettferdig i det hele tatt.

Skrevet

Veldig glad mannen min ikke har barn fra før, og veldig glad for at vi finner ut hva vi skal gjøre i helgene sammen.

Skrevet

Dere får dele opp de helgene dere ikke har særkullsbarna i timer da veit...

 

Lørdag er det familietid med fellesbarn på formiddagen og pappatid på ettermiddagen. Søndagen er det familietid på formiddagen og alenetid for mammaen på ettermiddagen. Så får dere ta lørdag og søndag ettermiddag anenhver gang.

 

Høres helt merkelig ut hele situasjonen synes jeg. Hvorfor vil du på død og liv ha med deg en mann som ikke ønsker være med? Hadde ikke akkurat kost meg om jeg visste at mannen satt ved siden av meg og helst ville vært et annet sted, da hadde jeg heller gått alene..

 

Hvis mannen ikke ønsker å være sammen med deg og fellesbarnet får det heller være, da hadde jeg begynt å lure på om jeg rett og slett hadde valgt feil mann. Kan liksom ikke forstå at dette han være en problemstilling i det hele tatt.

Skrevet

Det er mest rettferdig at hver kvinne har sin egen mann som ikke har barn med andre fra før.

Skrevet

Og at hver mann har sin egen kvinne som ikke har barn med andre fra før.

Skrevet

Jeg mener at dere må begynne å oppføre dere som en ordentlig familie. Det handler ikke om mine og dine helger, det handler om deres fellesskap. Det er urimelig at han ikke kan få gjøre sine egne ting når ungene hans ikke er på besøk, men det er også urimelig at dere ikke kan dra på middagsselskap eller invitere andre når ungene hans er der.

 

Skjerpings! Fortsetter dere slik blir det bare samlivsbrudd ut av det.

Skrevet

Nei, det er ikke noe rettferdig krav at hver mann har sin egen kvinne som ikke har barn med andre fra før.

 

For det første har andre menn i andre århundrer hatt så mange goder at dagens unge menn ikke trenger noen rettferdighet.

 

For det andre: Om kvinnen allerede har barn fra før, så er de en del av familien, som ofte til og med kan sendes bort annenhver helg. Ikke belastende "gjester" som må underholdes annenhver helg.

Skrevet

for meg høres det ut som om dere ikke liker hverandre spesielt godt. for alt som er her er "meg meg meg meg"

 

han vil gjøre sine ting uten deg når han ikke har sine barn.

 

og du vil ikke ta del i hans liv uten å straffe han med at resten av tiden er de du som bestemmer.

 

om dere ikke kan bli enige om et liv dere ønsker sammen så forstår jeg ikke hvorfor dere er sammen.

Skrevet

Men om det er ok at en kvinne har barn fra før så må det jo på den andre siden også finnes en mann som har barn fra før. Kvinner kan da ikke befrukte seg selv.

 

Resten av innlegget ditt blir for barnlig for meg. Håper bare du ikke har sønner som du ser på på denne måten - som unge menn som ikke trenger noen rettferdighet...

Skrevet

TRIST at du kaller barn for "belastende "gjester" som må underholdes annenhver helg"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...